Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Poczta Polska najpopularniejsza wśród przedsiębiorców prowadzących e-sklepy

Ponad połowa e-sklepów wybiera usługi kurierskie Pocztex i usługi paczkowe Poczty Polskiej, a blisko 1/3  korzysta z usługi Odbiór w PUNKCIE, która umożliwia odbiór przesyłki w placówkach pocztowych, na wybranych stacjach Orlen, w kioskach RUCH oraz w sklepach Żabka i Freshmarket – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Poczta Polska najpopularniejsza wśród przedsiębiorców prowadzących e-sklepy
fot. materiały prasowe

Z przesyłek kurierskich Pocztex i usług paczkowych Poczty Polskiej korzysta większa grupa e-sklepów niż z jakiegokolwiek innego operatora. W badaniu wzięły udział małe i średnie przedsiębiorstwa, które prowadzą działalność e-commerce. W zdecydowanej większości są to firmy z wyłącznie polskim kapitałem, które zatrudniają od 2 do 50 osób. W swojej ofercie mają głównie: wyposażenie dla domu i ogrodu, artykuły dla dzieci, artykułu biurowe oraz odzież, obuwie i kosmetyki. 

Jak wynika z badania, 1/3 e-sklepów wysyła miesięcznie od 100 do 500 paczek, 17% – powyżej 500 sztuk, 31% – 1–2 tysiące, zaś 13% – powyżej 2 tysięcy przesyłek miesięcznie.

Przesyłki kurierskie Pocztex oraz usługi paczkowe Poczty Polskiej wybiera 52% e-sklepów. Z kolei 28% korzysta z możliwości przesłania przesyłki do stworzonej przez Spółkę sieci click&collect. Usługa Odbiór w PUNCKIE w ostatnich miesiącach rozwija się bardzo dynamicznie. Klienci Poczty Polskiej mają obecnie do dyspozycji już 10 800 punktów odbioru: placówki i automaty pocztowe, sklepy Żabka i Freshmarket, stacje paliw Orlen oraz kioski RUCH. To wygodna usługa umożliwiająca odebranie przesyłki w wybranym przez siebie miejscu i o dogodnej porze. Można to zrobić na przykład w drodze do pracy, przy okazji tankowania samochodu, robienia drobnych zakupów w osiedlowym sklepie albo odbierając dziecko ze szkoły. To klient decyduje, gdzie i kiedy ma się zgłosić po swoją przesyłkę.

Poczta Polska konsekwentnie umacnia pozycję jednego z liderów rynku. W ramach nowej architektury logistycznej będą działać trzy sortownie regionalne i 50 punktów przeładunkowych tzw. depotów, które będą skomunikowane z centralnym węzłem logistycznym. W listopadzie br. Poczta Polska uruchomiła nową sortownię w Koszalinie, wcześniej została oddana do użytku nowa hala w Olsztynie oraz w Łodzi, a także nowa maszyna paczkowa w Zabrzu. Dzięki tym inwestycjom Poczta Polska chce zostać jednym z kluczowych liderów na krajowym i międzynarodowym rynku logistyki. Wraz z rozbudową elementów infrastruktury logistycznej pojawią się inwestycje w systemy informatyczne i flotę pojazdów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Poczta Polska RSS ALERT    /    przesyłki RSS ALERT    /    przesyłki kurierskie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.145.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.