Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Poczta Polska obsługuje 60 proc. przesyłek Allegro

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2015, 12:01
Poczta Polska obsługuje 60 proc. przesyłek Allegro
fot. Poczta Polska

Poczta Polska obsługuje 60 procent paczek i przesyłek na najpopularniejszej w Polsce platformie aukcyjnej Allegro - wynika z danych operatora. Na drugim miejscu są firmy kurierskie (ok. 30 proc.), a ok. 5 procent ruchu przypada na Inpost (paczkomaty i listy). W tym roku z obszaru paczkowo – kurierskiego Poczta Polska wygeneruje ponad 80 mln złotych więcej niż w zeszłym roku.

Poczta Polska jest najchętniej wybieranych operatorem logistycznym na Allegro. Miesięcznie za jej pośrednictwem wysyłanych jest ponad 6 mln paczek i przesyłek (rocznie ponad 70 mln sztuk). Z raportu Poczty Polskiej wynika także, że przesyłki kurierskie wybiera ok. 30 proc. proc klientów. Dostawa do Paczkomatów i wysyłka produktów listami InPost – to około 5 proc ruchu paczkowo-listowego na Allegro.

- Poczta Polska w eCommerce w Polsce rośnie jednak szybciej, bo przy swojej ogromnej skali działania to ponad 20 proc. rok do roku. W tym roku z obszaru paczkowo – kurierskiego wygenerujemy znacznie ponad 80 mln złotych więcej niż w zeszłym roku – mówi Sławomir Żurawski, dyrektor zarządzający w segmencie klienta biznesowego w Poczcie Polskiej.

Z ostatniego badania TNS Polska dla Poczty Polskiej wynika, że E-przedsiębiorcy obecni na Allegro najchętniej korzystają z małych paczek do 1 kg. Dlatego Poczta Polska specjalnie dla klientów kupujących i sprzedających na Allegro przygotowała nową ofertę: Pakiety Polecony eCommerce z najniższą ceną 3, 60 PLN za przesyłkę, darmowym zwrotem i opakowaniem w cenie. Operator już notuje 50 proc. wzrosty na tej usłudze tydzień do tygodnia.

Badanie TNS Polska zrealizowane dla Poczty Polskiej wskazuje także, że dla e-sklepów przy wyborze firmy obsługującej wysyłkę towarów do klientów najbardziej liczy się cena oferowanych usług.

Poczta Polska już teraz obserwuje bardzo mocny trend wzrostowy w segmencie paczkowo – listowej związany z zakupami przedświątecznymi w Internecie.

W ubiegłym roku w okresie przedświątecznym Poczta Polska odnotowała wzrost sprzedaży usług KEP o ok. 30 proc. Szczególnym powodzeniem cieszyły się usługi kurierskie – w grudniu 2014 roku spółka sprzedała ich ponad 70 proc. więcej niż w grudniu 2013 rok, co przy tak dużym wolumenie jaki obsługuje Poczta Polska jest rekordem w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • krysicki 22-01-2016, 13:17:
poczta polska w swieta nie dostarczyła mi zamawianego prezentu, ani reklamacji ani przepraszam, klient jest pominiety całkowicie
  • wiesiek 22-01-2016, 11:52:
przeciez wyslanie opcji z oin postu kosztuje na allegro 3,5 a najtansza przesyłka z poczty kosztuje jakies 8-9 zlotych za ekonomiczny
  • tomek 21-01-2016, 12:54:
co obsługuje? Ja tam ciagle awiza musze chodzic odbierac teraz to już tylko do paczkomatu wysyłam

Zobacz wszystkie komentarze (7)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 477) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH