Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Poczta Polska ogłosila strategię do 2020 roku

  • Autor: Poczta Polska
  • Data: 23-03-2015, 14:59

Poczta Polska ogłosiła dziś strategię oraz wizję na lata 2015 ̶ 2020. Głównym obszarem wzrostu firmy będą paczki, przesyłki kurierskie i cały łańcuch wartości dla eCommerce. Poczta Polska chce osiągnąć w tym segmencie 1,5 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 100 proc. Nowa strategia ma umożliwić Spółce skuteczną realizację funkcji operatora wyznaczonego po pozytywnym rozstrzygnięciu konkursu prowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, a w perspektywie zwiększyć wartość Grupy przed debiutem giełdowym.

Poczta Polska dzięki nowej strategii chce być w pierwszej trójce największych operatorów paczkowych w Polsce. Ma to przełożyć się na dwukrotny wzrost sprzedaży, powyżej 1,5 mld złotych.

Firma chce to osiągnąć dzięki zapewnieniu całego łańcucha wartości dla dynamicznie rozwijającego się sektora eCommerce. Oznacza to, że oprócz usług logistycznych, klienci eCommerce będą mogli korzystać z rozwiązań oferowanych przez Grupę Poczty Polskiej m.in. w zakresie bankowości, ubezpieczeń czy komunikacji cyfrowej.

̶ Motorem wzrostu Grupy Poczty Polskiej będą usługi paczkowe i kurierskie. Zamierzamy też oferować wszystkie usługi konieczne do prowadzenia e-działalności. Chcemy także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość naszych przychodów ̶ mówi Jerzy Jóźkowiak, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Spółka stawia na wielokanałowy dostęp klienta do usług. Oznacza to, że klienci będą mieli swobodę wyboru najwygodniejszej dla siebie formy dostępu do oferty paczkowej m.in. dzięki planowanym inwestycjom w urządzenia samoobsługowe, których ok. 1000 Poczta Polska uruchomi w ciągu najbliższych pięciu lat. Poczta Polska umożliwi także klientom dostęp do jej usług paczkowych dzięki 10 tys. punktów odbioru paczek (placówki pocztowe i zewnętrzni partnerzy).

Strategia Poczty Polskiej zakłada, że do 2020 roku przychody z usług paczkowych, logistycznych i eCommerce zrównają się z przychodami z tradycyjnego rynku listów.

Poczta Polska do 2020 roku chce być największym w kraju integratorem usług paczkowo - kurierskich, komunikacji tradycyjnej i elektronicznej, usług finansowych i e-government. Nowa strategia zakłada upublicznienie Spółki w 2016 roku z pozostawieniem większościowego udziału w gestii Skarbu Państwa. Ma to dać Spółce kapitał niezbędny do rozwoju. Kluczową rolą w budowaniu wartości grupy w kontekście planowanego debiutu mają być poza obszarem paczek, usługi bankowe i ubezpieczeniowe, których zadaniem jest stabilizacja przychodów Grupy Poczty Polskiej w kontekście zmian na rynku pocztowych (e-substytucja).

Zgodnie ze strategią Poczty Polskiej, wskaźnik rentowności z kapitałów własnych wyniesie powyżej 10 %. Spółka zrealizuje także program oszczędnościowy na kwotę 1,5 mld złotych w obszarze kosztowym. Jednocześnie, do 2019 roku Poczta Polska chce przeznaczyć ponad 1,5 mld zł na sfinansowanie planu inwestycyjnego, w tym inwestycje w logistykę, informatyzację i sieć placówek.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • hamam 24-03-2015, 15:32:
ciekawi mnie czy nie rozszerzy sie programu dobrowolnych zwolnień do poziomu przymusowych zwolnien czesci pracowników. W końcu ozsczędności przy corocznym spadku dochodu o 10 % musza czyms nadrobić.
  • aleksandrer 24-03-2015, 13:59:
Wszystkie firmy współpracujace z branżą e-commerce czyli allegro i inni już dawno dogadali sie z konkurencja poczty z prostego powodu - byli pierwsi. Poczcie teraz dopiero konkurencja zagroziła bardzo powaznie i wprowadzają jakieś zmiany, szkoda że czekaliśmy na to tyle lat.
  • juma 24-03-2015, 13:22:
3 razy tak lekko przypomina czasy komuny:d
Ale dobrze ze poczta wprowadza jakieś zmiany, troche jednak razi mnie to , że robi to dopiero teraz...

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH