Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Poczta Polska rozbudowuje sieć logistyczną

Poczta Polska otworzyła magazyn ekspedycyjno-rozdzielczy przesyłek paletowych przy ul. Św. Teresy 105 w Łodzi. To kolejny element nowej sieci logistycznej Poczty Polskiej, która ma zapewnić spółce dynamiczny rozwój na krajowym i międzynarodowym rynku logistyki.

Poczta Polska rozbudowuje sieć logistyczną
fot. materiały prasowe

Poczta Polska otworzyła magazyn ekspedycyjno-rozdzielczy przesyłek paletowych przy ul. Św. Teresy 105 w Łodzi. To kolejny element nowej sieci logistycznej Poczty Polskiej, która ma zapewnić spółce dynamiczny rozwój na krajowym i międzynarodowym rynku logistyki.

Magazyn powstał w kompleksie logistycznym Sistema Poland. Z nowego magazynu, o powierzchni 2 tys. m2, będą dystrybuowane przesyłki paletowe.

- Budowa nowej architektury logistycznej Poczty Polskiej, w tym centralnego węzła logistycznego będzie wiązała się z miliardowymi inwestycjami i to w ciągu kilku lat. Są to konieczne inwestycje, dzięki którym spółka może stać się kluczowym operatorem logistycznym w Europie Środkowo-Wschodniej, wyspecjalizowanym w obsługiwaniu rynku eCommerce i logistyki międzynarodowej – mówi Paweł Skoworotko, członek zarządu Poczty Polskiej.

Spółka chce wybudować do 2022 roku centralny węzeł, który ma obsługiwać międzynarodowy handel eCommerce, m.in. w ramach współpracy Poczty z Chinami i rozwijającym się Nowym Jedwabnym Szlakiem. Wraz z rozbudową elementów infrastruktury logistycznej Poczty Polskiej pojawią się inwestycje w systemy informatyczne i flotę pojazdów. W tym roku spółka uruchomi także nowy sorter paczkowy w Zabrzu, który obsłuży ok. 2,5 mln paczek miesięcznie.

W ostatnich miesiącach Poczta otworzyła nową halę w Olsztynie oraz Koszalinie. Spółka konsekwentnie realizuje strategię rozwoju, rozbudowując infrastrukturę logistyczną oraz sieć placówek. W 2017 r. Poczta Polska dostarczyła ponad 120 mln paczek i przesyłek eCommerce i jest obecnie drugim graczem na rynku KEP (kurier, ekspres, paczki) z 18-proc. udziałem w rynku. Obsługa segmentu przesyłek paletowych to z kolei działalność w branży TSL (transport, spedycja, logistyka). Wolumeny przesyłek paletowych obsługiwanych przez Pocztę stale rosną, spółka odnotowała w pierwszym półroczu 2018 kilkunastoprocentowe wzrosty przychodów z tej usługi.

Rozwój sieci logistycznej to odpowiedź Poczty Polskiej na bardzo duże wzrosty zagranicznych przesyłek eCommerce, zwłaszcza z Poczty Chińskiej. Porównując pierwsze półrocze 2018 r. do analogicznego okres roku ubiegłego – wzrost ten wyniósł ok. 15% dla wszystkich rodzajów przesyłek. Szczególną dynamikę widać w obszarze nadchodzących do Polski przesyłek kurierskich „Expres PRIME”, których wolumen zwiększył się ponad 10-krotnie w ciągu roku. To efekt szybkiego rozwoju międzynarodowych portali aukcyjnych oraz zwiększającej się liczby ich klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Poczta Polska RSS ALERT    /    logistyka RSS ALERT    /    magazyny RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    przesyłki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.167.18.170
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.