Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Poczta Polska stawia na obsługę sklepów internetowych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-06-2014, 13:00

W 2013 r. przesyłki nadawane przez sklepy internetowe odpowiadały prawie za 25 proc. rynku paczkowo-kurierskiego w Polsce, a z tej puli Poczta Polska obsłużyła ok. 31 proc. przesyłek. Jednak Poczta Polska nie zatrzymuje się na samej wysyłce paczek, ale postanowiła wykorzystać rozwój e-commerce do zaproponowania dodatkowych usług.

Nowością jest połączenie wysyłki z usługami bankowymi, ubezpieczeniowymi i e-usługami. - Takie połączenie wpisuje się w trend, który już może być obserwowany w Europie, czyli pełną integrację usług dla sektora e-commerce, zamiast tradycyjnego koncentrowania się operatorów pocztowych na transporcie i doręczaniu paczek, co miało miejsce w początkowych fazach rozwoju handlu w Internecie - mówi Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej.

Nowa oferta parasolowa Poczty Polskiej zakłada, że klienci e-commerce będą mieli dostęp do całej gamy usług Grupy Poczty Polskiej, a więc do wysyłki paczki (Poczta Polska), konta, kredytu (Bank Pocztowy), polisy (Ubezpieczenia Pocztowe) oraz e-usług (Envelo). Korzyść z tego rozwiązania jest taka, że im więcej usług znajdzie się w jednym koszyku, tym mniejszy będzie koszt jednostkowy poszczególnych usług.

Dodatkowo, Poczta Polska będzie oferować swoim klientom za pomocą specjalnej platformy możliwość łatwego zwrotu towaru zakupionego w Internecie. Warto przy okazji zauważyć, że Poczta Polska uruchomiła najnowocześniejszą w Europie platformę cyfrowych usług pocztowych - Envelo (Neokartka, Neofaktura, Neorachunki) - i planuje oferowanie w jej ramach kolejnych produktów.

W 2013 roku aż o prawie 60 proc. wzrósł wolumen usługi kurierskiej Pocztex w stosunku do 2012 roku. Było to możliwe dzięki wprowadzeniu m.in. takich usług, jak mobilny kontakt z klientem (powiadamianie za pomocą SMS-a i e-maila), odprawianie paczek przez Internet (Elektroniczny Nadawca) oraz internetowe śledzenie paczek.

Poczta Polska zmienia się jednak nie tylko w dziedzinie obsługi handlu internetowego, ale także wprowadza nowości na innych polach. W 2013 r. Poczta Polska przeznaczyła 250 mln zł na inwestycje rozwojowe (w stosunku do 190 mln w latach 2011 - 2012), czyli na unowocześnienie logistyki (rozwój floty samochodowej) i sieci sprzedaży, a także na informatyzację i inwestycje kapitałowe. W kolejnych latach Poczta Polska planuje dalszy wzrost inwestycji. Udało się także obniżyć o ponad 160 mln zł koszty działalności Grupy Poczty Polskiej. Inwestycje w kapitał ludzki wyniosły w 2013 r. 217 mln zł, czyli o ponad 100 mln zł więcej niż w 2012 r. - Warto podkreślić, że 2013 rok pomimo negatywnych trendów rynkowych był czwartym z rzędu, w którym Poczta Polska odnotowała dodatni wynik finansowy - podkreśla Piotr Michalski, członek Zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za rachunkowość i finanse. - Spółka jest rentowna, a jej sytuacja finansowa stabilna - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH