Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Poczta Polska ujawnia nową strategię. Plan: 400 mln zł rocznie na inwestycje

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 19-04-2017, 10:16
Poczta Polska ujawnia nową strategię. Plan: 400 mln zł rocznie na inwestycje
fot. shutterstock

Poczta Polska ogłosiła nową strategię rozwoju Grupy na lata 2017-2021. Spółka stawia na: współpracę z państwem w tworzeniu cyfrowej administracji i zapewnieniu dostępu do usług państwa dla obywateli, obsługę rynku e-commerce oraz koordynację logistyki dla handlu międzynarodowego, zwłaszcza w relacji między Azją a Unią Europejską. Spółka skoncentruje się na pozyskiwaniu nowych źródeł przychodów, otwieraniu kolejnych placówek i zwiększaniu zatrudnienia zamiast tylko cięcia kosztów.

Poczta chce być największym w Polsce integratorem usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich oraz logistycznych, docierającym do każdego Polaka, dzięki sieci placówek, doręczycieli i platformie cyfrowej. Żeby osiągnąć ten cel, spółka w pięcioletniej perspektywie skoncentruje się na trzech głównych obszarach działalności: usługach cyfrowych i administracyjnych, przesyłkach kuriersko paczkowych i obsłudze rynku e-commerce oraz usługach międzynarodowych i ekspansji zagranicznej. Strategia będzie realizowana zgodnie z filozofią zrównoważonego rozwoju, aby funkcjonowanie firmy służyło zaspokojeniu potrzeb zarówno państwa, klientów, jak i pracowników. Odrzucone zostały plany upublicznienia spółki, obecne w poprzedniej strategii, co oznacza, że firma pozostanie w 100 proc. spółką Skarbu Państwa.

̶  Nowa strategia jest wynikiem diagnozy otoczenia biznesowego i sytuacji wewnętrznej. Silna Poczta jest w interesie państwa i wszystkich obywateli. W innych krajach Europy nowoczesne usługi logistyczno-pocztowe stają się dziś tak samo ważne, jak choćby sektor paliwowy. Mądre państwo chce mieć własną pocztę, która zapewnia rzetelną obsługę korespondencji, dostarcza usługi cyfrowe, a w czasie potencjalnego ataku cybernetycznego może okazać się jedyną działającą strukturą  ̶  mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Zarząd ocenił, że wdrażanie dotychczasowej strategii spółki nie przyniosło pożądanych efektów, m.in. w obszarze satysfakcji klienta i dochodu Grupy Poczty Polskiej. Wśród głównych obszarów wymagających poprawy zdiagnozowano: efektywność́ zarządzania przedsiębiorstwem, inwestycje w rozwiązania technologiczne oraz strukturę organizacyjną i system wynagradzania pracowników. W ostatnim roku zaszło wiele zmian w otoczeniu zewnętrznym spółki, m.in. wycofanie się̨ głównego konkurenta z rynku, realne zainteresowanie ze strony administracji udziałem Poczty w świadczeniu usług publicznych, zwiększenie konkurencji między firmami na rynku pracy, wzrost tempa rozwoju e-commerce w obrocie międzynarodowym.

̶  Przed Pocztą otwierają się nowe perspektywy. Przestaje być ciężarem, a staje się partnerem dla państwa w świadczeniu cyfrowych usług publicznych. Pojawiają się też możliwości związane z obsługą handlu zagranicznego, m.in. Jedwabny Szlak. Rok 2017 będzie rokiem przełomowym, w którym zmienimy kurs, w jakim zmierza Poczta, i wejdziemy na ścieżkę wzrostu przychodów. Wypracowanym zyskiem chcemy dzielić się z pracownikami. Drugim obszarem, na który przeznaczymy zarobione pieniądze, będą inwestycje w nowe technologie – mówi Wiesław Włodek, wiceprezes Poczty Polskiej.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Bohdan Juchniewicz 20-04-2017, 18:23:







To bardzo dobrze, że Zarząd Poczty Polskiej pomyślał o satysfakcji klientów. Wśród zmian wprowadzonych w tej instytucji było oddanie dystrybucji paczek jakieś nieuczciwej firmie kurierskiej. Kurierzy zamiast dostarczać paczki do mieszkań odbiorców, zawożą paczki od razu do oddziału Poczty i tam oszukują, że nie zastali odbiorcy w domu. Nawet nie chce się im zastawić awizo. A odbiorca czekał bezskutecznie w domu. W ten sposób Poczta i firma kurierska kradną pieniądze i czas, bowiem odbiorca musi sam jechać na pocztę i wyręczyć nieuczciwego kuriera. Reklamacje składane na poczcie są zbywane głupawym wyjaśnieniem, że kontrola nie stwierdziła oszustwa kuriera. A co można stwierdzić nie ruszając się zza biurka. Panie wiceprezesie Wiesławie Włodku może i przed Pocztą są perspektywy, ale nim Pan weźmie się za nowe technologie, warto pomyśleć o uczciwym wypełnianiu obowiązków przez pomagierów z firmy kurierskiej.






Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.