Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Poczta Polska: w pierwszym półroczu br. co czwarta paczka trafiła do sieci Odbiór w Punkcie

Ponad dwukrotny wzrost przesyłek trafiających do punktów odbioru odnotowała Poczta Polska w pierwszym półroczu 2019 w porównaniu do danych z analogicznego okresu ubiegłego roku. Oznacza to, że co czwarta nadana paczka trafiła do sieci, którą tworzą placówki pocztowe, sklepy Żabka/Freshmarket, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki Ruchu. W całej Polsce jest już ponad 11,6 tys. takich punktów.

Poczta Polska: w pierwszym półroczu br. co czwarta paczka trafiła do sieci Odbiór w Punkcie
fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 11-07-2019, 12:23

Poczta Polska odnotowała największą dynamikę wzrostu wolumenów odbiorów przesyłek na stacjach PKN Orlenu oraz w sklepach Żabka. Jednocześnie utrzymuje się mocny wzrostowy trend odbiorów przesyłek w placówkach pocztowych, gdzie odbierana jest ponad połowa skierowanego do sieci click&collect wolumenu paczek.

– Wspólnie z naszymi partnerami stworzyliśmy największą w Polsce sieć click&collect, która idealnie wpisała się w oczekiwania kupujących w internecie. Dzięki niej nasi klienci mogą sami zdecydować kiedy i gdzie odbiorą swoje przesyłki. Przygotowaliśmy rozwiązanie, które docenia coraz większa liczba klientów. Badania pokazują, że wraz z rozwojem eCommerce zmieniają się preferencje i przyzwyczajenia Polaków w zakresie sposobu dostawy przesyłek na korzyść coraz częściej wybieranych punktów odbioru. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach ta tendencja się utrzyma. W związku z tym nadal będziemy doskonalić technologicznie oraz rozwijać naszą sieć click&collect – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Z najnowszych danych wynika, że do sieci Odbiór w Punkcie Poczty Polskiej tylko w pierwszym półroczu 2019 nadano prawie taki sam wolumen przesyłek jak w całym roku 2018. Wśród głównych zalet usługi Odbiór w Punkcie klienci Poczty Polskiej cenią sobie bliskość lokalizacji, wysoką skuteczność doręczeń (przesyłki czekają na odbiór minimum 7 dni bez dodatkowych opłat), elastyczne godziny odbioru (możliwość odbioru  przesyłki w późnych godzinach wieczornych, a także w weekendy).

W związku z dynamicznie rozwijającym się w Polsce e-handlem Poczta Polska planuje zwiększyć liczbę punktów o kolejnych kilkaset, zwłaszcza w obszarach o dużym potencjale na tą formę dostaw,  by do końca tego roku do sieci click&collect należało ponad 12,5 tys. punktów odbioru. 

– W każdym miesiącu pierwszego półrocza 2019 roku dynamika usługi odbiór w Punkcie utrzymywała się na poziomie ponad 200%. Nasza strategia zakłada podwojenie przychodów z rynku KEP w perspektywie 2023 roku, które obecnie wynoszą prawie 1 mld zł rocznie. Dzięki dalszemu rozwojowi usługi Odbiór w Punkcie jesteśmy w stanie osiągnąć założone cele – podkreśla Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży

W porównaniu do danych z ubiegłego roku w pierwszych pięciu miesiącach 2019 roku Spółka odnotowała wzrost wolumenów usług paczkowo-kurierskich, przy czym najwyższy jest w usługach kurierskich  (+20,9% r/r).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Poczta Polska RSS ALERT    /    przesyłki RSS ALERT    /    Odbiór w Punkcie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.69.220
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.