Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Poczta Polska wkrótce z nową ofertą usług listowych

Poczta Polska przygotowuje nowe oferty na rynku usług listowych - poinformowała rzecznik PP Justyna Siwek. Jak dodała, nowa oferta to przede wszystkim mniejsza liczba formatów listowych.

Poczta Polska wkrótce z nową ofertą usług listowych
fot. shutterstock

"Upraszczamy zasady opłat za listy i podwyższamy dopuszczalną wagę najtańszego listu" - powiedziała Justyna Siwek. "Do tej pory w cenniku było 12 pozycji, po zmianach będzie tylko sześć. Prostszy system to odpowiedź na oczekiwania naszych klientów" - dodała rzecznik Poczty Polskiej.

Od początku kwietnia cena za list będzie uzależniona od wielkości koperty i jej ciężaru, a także od tego, czy zostanie nadana jako przesyłka priorytetowa czy też ekonomiczna. "Dwa nowe formaty listów - S oraz M - będą przyjmowane w kopertach o grubości do 20 mm, tak, aby można było je automatycznie sortować i doręczyć do skrzynki" - podała Justyna Siwek. Jak dodała, prawidłowe formatowanie pozwala ulepszyć sortowanie maszynowe i tym samym ma wpływ na skrócenie czasu dostawy.

Za listy w kategorii S (do 500 g) będzie trzeba zapłacić od 3,3 zł za format M (do 1 kg) - od 4 zł, a za L (do 2 kg) - od 6,6 zł. Zmiany nie dotyczą opłat za paczki w obrocie krajowym oraz za listy i paczki w obrocie międzynarodowym. Jednocześnie Poczta Polska obniża o ponad 20 procent cenę listu wartościowego, tj. takiej przesyłki, której zadeklarowano wartość. Z tej usługi najczęściej korzystają klienci platform aukcyjnych i sklepy internetowe. Jak przypomniała rzecznik PP, ostatnia zmiana opłat za listy została przeprowadzona blisko 2,5 roku temu - na początku 2017 roku.

Z wyliczeń PP wynika, że statystyczne gospodarstwo domowe do tej pory wydawało rocznie 70,87 zł na listy, po zmianach będzie o 9 złotych więcej. Jak poinformowała Siwek, "przed wprowadzeniem zmian Poczta Polska przeprowadziła dokładne badania wśród swoich klientów, którzy w zdecydowanej większości uznali nowe rozwiązanie za lepsze od dotychczasowych zasad". "Nowy cennik będzie prostszy, bardziej przejrzysty i intuicyjny dla klientów" - podała rzecznik.

Według Siwek, nowe formaty to również odpowiedź na zmiany, które zaszły na rynku pocztowym w ostatnich latach. Chodzi przede wszystkim o spadek liczby tradycyjnych listów. Od 2007 do 2016 roku wolumen przesyłek listowych w Polsce spadł o 25 proc. W ciągu ostatnich lat (2016 vs. 2010) procentowy udział usług listowych i reklamowych w przychodach ogółem PP spadł o 8 proc., do 60 proc. Tradycyjne listy coraz częściej są wykorzystywane przez rynek e-commerce.

Rzecznik PP przypomniała, że "Poczta Polska, jako operator pocztowy wyznaczony do świadczenia usług powszechnych, ma obowiązek doręczania korespondencji na terenie całego kraju". "Wiąże się to z koniecznością zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństw i dostępności do usług dla wszystkich Polaków. To z kolei oznacza, że Poczta Polska ponosi wysokie koszty utrzymania sieci placówek i logistyki, ich wzrost przekłada się na wzrost cen. W przeciwnym wypadku świadczenie usług przestanie być rentowne" - podkreśliła Justyna Siwek. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

poczta RSS ALERT    /    Poczta Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.159.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.