Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Poczta Polska z wysoką dynamiką usługi "odbiór w punkcie"

Poczta Polska w każdym miesiącu 2019 roku obsłużyła ponad milion przesyłek w sieci Odbiór w Punkcie. Trafiła tam co trzecia doręczana przez operatora paczka. Oznacza to, że klienci państwowej spółki odebrali w tej sieci dwa razy więcej przesyłek niż rok wcześniej.

Poczta Polska z wysoką dynamiką usługi
fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 07-01-2020, 12:58

Liczba przesyłek doręczanych przez Pocztę w opcji Odbiór w Punkcie w 2019 roku podwoiła się. Wysoką dynamikę widać było szczególnie w szczycie przedświątecznym, kiedy w dwóch pierwszych tygodniach grudnia klienci odebrali w punktach tyle paczek, ile przez cały listopad. Spółka odnotowuje stały trend wzrostu popularności odbioru przesyłek w sieci sklepów Żabka i stacji paliw Orlen. Swoją silną pozycję utrzymują także placówki pocztowe.

– Sieć Odbiór w Punkcie zaczęliśmy budować w 2015 roku wspólnie z partnerami, obecnie tworzą ją placówki pocztowe, stacje PKN Orlen, sklepy Żabka oraz kioski i saloniki prasowe Ruchu, w sumie to już 12 tys. miejsc. Prowadzimy rozmowy z firmami sieciowymi, aby dodawać kolejne wygodne dla klienta punkty na pocztowej mapie click&collect – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Klienci odbierają aż 85% przesyłek w dniu dostarczenia ich do punktu. Coraz częściej korzystanie z usługi mierzone jest w sekundach, dla przykładu średni czas obsługi osoby odbierającej paczkę w sklepie Żabka wynosi zaledwie 35 sekund. Te punkty odbioru są coraz popularniejsze wśród klientów Poczty, decyduje o tym wielkość sieci oraz jej rozwój. W grudniu 2019 ponad 40% odbiorów w punkcie zostało zrealizowanych właśnie w Żabkach.

Na stronie odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl dostępna jest mapa ze wszystkimi punktami. Opcja ta jest także udostępniana przez e-sklepy. Dzięki temu klienci mogą wskazać, do jakiego punktu mają być dostarczone ich zakupy. Zamawiając paczkę do punktu odbioru klient ma 7 dni na odbiór przesyłki, jeśli zdecydował się na odbiór w automacie ma na to dwa dni. Po dostarczeniu przesyłki do punktu odbioru, Poczta Polska przesyła do klienta sms i e-mail.

Główną zaletą  usługi Odbiór w Punkcie jest jej elastyczność. Klient sam podejmuje decyzję kiedy i gdzie odbierze swoją przesyłkę. Może to zrobić przy okazji tankowania samochodu, kupowania prasy, czy robiąc codzienne zakupy. Zdecydowana większość, niemal 75%  z tych punktów  czynna jest do późnych godzin nocnych, część także przez całą dobę siedem dni w tygodniu.

Jeszcze większą swobodę daje klientowi możliwość odebrania przesyłki w automacie paczkowym. Poczta udostępnia 200 tego typu maszyn, zlokalizowanych w wyodrębnionych strefach placówek pocztowych  dostępnych przez 24 godziny na dobę oraz w marketach Biedronka.

Z raportu Poczty Polskiej pt. „Rozwój rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce 2014 –2023” wynika, że w 2018 roku operatorzy KEP obsłużyli ponad 476 mln paczek, czyli o 75% więcej niż w 2014 roku. Wartość rynku wyniosła 6,95 mld zł (wzrost o 60% w stosunku do 2014 roku). Prognozuje się, że w 2023 roku operatorzy KEP obsłużą prawie 850 mln paczek, czyli dwa razy więcej niż w 2017 roku. Oznacza to wzrost o 78% w stosunku do ubiegłego roku. Prognozowany średni wskaźnik rocznego wzrostu w latach 2019–2023 wyniesie 11%.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Poczta Polska RSS ALERT    /    przesyłki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.200.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.