Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Podatek detaliczny może nie wejść w życie od 1 sierpnia

Podatek detaliczny może nie wejść w życie 1 sierpnia. Posłowie PiS chcą bowiem zmian w propozycji rządu - ustalił money.pl. Chodzi o uszczelnienie systemu tak, by podatek płaciły sklepy działające pod wieloma NIP-ami - podaje money.pl.

Podatek detaliczny może nie wejść w życie od 1 sierpnia
Fot. shutterstock

Sklepy zaczęły uciekać od podatku handlowego, zanim wszedł on jeszcze w życie. Od lat niemiecka sieć MediaSaturn, który działa pod markami MediaMarkt oraz Saturn, każdy sklep ma zarejestrowany jako osobną spółkę. To sprawia, że praktycznie żaden nie przekroczy ponad 200 mln zł kwoty wolnej od podatku.

Jak ustalił money.pl, posłowie PiS skupieni wokół Parlamentarnego Zespołu na rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego, chcą, by zmieniono definicję podatku. Nowa ma sprawić, że podzielone na wiele firm podmioty, ale działające pod jednym logo, nie unikałyby płacenia podatku. O takie rozwiązania apelowały m.in. polskie sieci handlowe MediaExpert czy Neonet.

MF zaplanował wejście w życie podatku od 1 sierpnia. Jeśli posłowie zaczną się zastanawiać, jak wdrożyć daninę, mogą nie zdążyć uchwalić ustawy przed parlamentarnymi wakacjami. Przez to pieniądze od sklepów do budżetu zaczną przychodzić dopiero od października. W tym roku MF zaplanowało wpływy z tytułu podatku detalicznego na poziomie ok. 0,5 mld zł.

Czytaj więcej w money.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

podatek od handlu RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • erni 2016-07-01 16:01:59
    W tej wersji, to lepiej niech nigdy nie wchodzi. A przynajmniej póki cierpią na tym Polacy a zyskują Niemcy
  • Obiektywny Obserwator 2016-07-02 01:17:25
    kolejny już raz od lutego/2016r kiedy to podatek miał wejść w życie lobbyści zagranicznych wielkopowierzchniowych suoermarketów dotarli ze swoimi:argumentami\" tym razem do posłów PIS powodując kolejne przesunięcie w czasie wprowadzenia tego podatku.Sieciom zagranicznym się to opłaca bo dla nich każdy kolejny miesiąc opóżnienia to kilkusetmilionowe nieopodatkowane wyprowadzone za granicę zyski a dla polskiego budżetu to bezpowrotne straty z wpływów z tego podatku które mogłyby wesprzeć istotne wprowadzane reformy prospołeczne m.inn.500+
  • Drobny Przedsiębiorca Handlowy 2016-07-03 01:11:37
    Jak to możliwe,że zagraniczne supermarkety masowo ogłaszają w swoich gazetkach reklamowych i w mediach publicznych(głównie w TVPINFO)obniżki produktów żywnościowych o 40 procent do 50 procent co przy średniej marży handlowej w detalicznym handlu spożywczym 12 procent stanowiło by dla nich stratę.Albo mocno kombinują nie płacąc ani podatku dochodowego ani VATu,albo wykorzystując swą dominującą pozycję na rynku zmuszają producentów do dostarczania im towarów po zaniżonych o 50 procent towarów a producenci zamiast naturalnych składników stosują chemiczne zamienniki które powodują w ostatnich latach gwałtowny wzrost w Polsce nowotworowych chorób układu pokarmowego.Wobec takich praktyk właściciele polskich małych i średnich sklepów są skazani na nieuchronną zagładę,bowiem nie mogą kupić w żadnej hurtowni tych obniżonych towarów po cenach hurtowych a do tego jeszcze muszą doliczyć marżę handlową.Problemem z urzędu nie zajmują się instytucje do tego powołane m.inn.PIH,Sanepid,UOKiK(a mogły by pozyskać całkiem nie małe kwoty z tyt.kar które zasiliły by polski budżet) Rząd ulegając naciskom lobbystów zagranicznych sieci handlowych jest kompletnie bezradny nie potrafiąc od lutego 2016r wprowadzić zapowiadanego w kampanii wyborczej podatku handlowego i tracąc co miesiąc bezpowrotnie kilkanaście milionów zł z jego wpływów.
  • Patriota 2016-07-04 01:10:39
    Zagraniczne wielkopowierzchniowe sieci handlowe poprzez skuteczne naciski swoich lobbystów najpierw na pseudopolskie organizacje handlowe a ostatnio na niektórych niby;patriotycznych\"posłów PIS;grają na nosie\" rządowi,który już w listopadzie 2015r zapowiadał niezwłoczne wprowadzenie podatku od supermarketów aby ratować przed całkowitą likwidacją małe polskie sklepy.Tymczasem mija już 8 miesięcy a podatek nie został wprowadzony a zamiast tego zagraniczne supermarkety obniżają agresywnie rażąco nisko swoje ceny stosując ewidentnie działanie dumpingowe przy całkowicie biernej postawie UOKiK mające za zadanie całkowite wyeliminowanie reszty polskich małych sklepów.Tak więc widać wyrażnie,że to zagraniczne wielkopowierzchniowe sieci handlowe rządzą i decydują kiedy i czy w ogóle taki podatek może być wprowadzony w naszym kraju.Było to zrozumiałe przez 8 lat kiedy rządziła koalicja PO-PSL i ale teraz kiedy rządzi PIS?
  • keczup 2016-07-05 13:06:13
    No i dobrze, niech może jeszcze an tym trochę pomyślą bo żeby nasze polskie firmy płaciły a zagraniczniaki nie to chyba coś tu nie gra. Taki Niech jesczze pomyślą nad tym, bo coś tu jest nie tak. Media Expert to np. jedyny polski elektromarket który liczy się w branży a oni mu strzelają w kolano.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.100.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.