Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Podatek handlowy może zagrozić producentom marek własnych

Aby ratować swoje marże, przetwórcy mogą zmieniać receptury, ograniczać wagę towarów w niezmienionym opakowaniu, a nawet redukować inwestycje - czytamy w Rzeczpospolitej.

Podatek handlowy może zagrozić producentom marek własnych
Andrzej Kowalski, dyrektor IERiGŻ/ fot. PTWP

Zdaniem Moniki Kurtek, głównego ekonomisty Banku Pocztowego, detaliści nie odważą się podnieść cen. - Sprzedawcy, chcąc zachować konkurencyjność, wymuszać będą raczej obniżki cen na producentach. Jeśli podatek wejdzie w życie w połowie roku, czyli na początku sezonowych spadków cen żywności, efekt podwyżek może być w ogóle niewidoczny w danych GUS - dodaje.

Andrzej Kowalski, dyrektor IERiGŻ uważa, że znacząca podwyżka cen detalicznych może grozić wyhamowaniem konsumpcji oraz pogorszeniem i tak słabej opłacalności produkcji w sektorach przetworów mleczarskich, mięsa oraz owocowo-warzywnym.

Marta Skrzypczyk, koordynatorka zespołu analityków sektora rolno-spożywczego BZ WBK uważa, że znane marki, w obawie przed utratą reputacji, nie zdecydują się na sięganie po tańsze zamienniki czy modyfikowanie receptur. Inaczej może wyglądać sytuacja firm, które produkują na rzecz marek własnych sieci.

Jak dodaje Kowalski, pogorszenie jakości produktów mogłoby spowodować odwrócenie się zamożniejszych konsumentów od produktów krajowych.

Czytaj więcej w Rzeczpospolitej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

podatek handlowy RSS ALERT    /    podatek dla sieci handlowych RSS ALERT    /    podatek od sieci handlowych RSS ALERT    /    producenci żywności RSS ALERT    /    Andrzej Kowalski RSS ALERT    /    IERiGŻ RSS ALERT    /    Monika Kurtek RSS ALERT    /    Marta Skrzypczyk RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.75.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.