Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Podatek od handlu: Będzie poprawka w ustawie przeciw mnożeniu spółek?

PiS chce wyrównać szanse między polskimi a zagranicznymi sieciami. Zdaniem ministra Szałamachy, nie jest wykluczone, że do podatników podatku handlowego zostaną dodane grupy kapitałowe - czytamy w serwisie wyborcza.biz.

Podatek od handlu: Będzie poprawka w ustawie przeciw mnożeniu spółek?
fot. shutterstock.com

Podatek naliczany jest od firmy (NIP-u). Jeśli każdy sklep ma swój NIP, to raczej podatku nie zapłaci.

W takiej formie prawnej są np. od wielu lat sieci należące do niemieckiego koncernu Metro: Media Markt i Saturn. Dzięki temu podatek ich nie dotknie albo dotknie mało. Polskie sieci, które działają pod jednym NIP, będą zaś go płacić.

Ostatnio głośno było o decyzji, którą podjęła polska sieć sklepów Media Expert. Utworzyła ona w ostatnich tygodniach kilkaset spółek z ograniczoną odpowiedzialnością. Jeden sklep to jedna spółka, w której udziały ma mieć jego kierownik.

Poprawka ma według jej pomysłodawców wyeliminować podobne ruchy oraz wyrównać szanse. Zgodnie z nią grupę handlową stanowią podatnicy posługujący się jedną marką handlową.

Więcej na wyborcza.biz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Metro Group RSS ALERT    /    spółki zależne RSS ALERT    /    podatek od handlu RSS ALERT    /    podatek handlowy RSS ALERT    /    Paweł Szałamacha RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • inna sprawiedliwość 2016-07-20 09:24:54
    Wyrównanie szans? Leclerc nie zapłaci, Intermarshe nie zapłaci, Eurocash nie zapłaci. Polskie sieci natomiast zapłacą. Takie wyrównanie szans.
  • jan 2016-07-20 09:42:46
    Intermarche dostało już wytyczne aby ograniczać zakupy u polskich producentów a tworzyć rynek zbytu dla produktów francuskich. Taka interpretacja spotkała jednego z dostawców, z którym zerwali współpracę zakupową.
  • vict 2016-07-20 10:20:54
    tylko zsumowany obrot detaliczny realizowany w placwkach handlowych działających pod jednym brandem będzie wyrwnaniem szans. Podatek niech płaci ten kto ma kontrole nad brandem. Mały franczyzobiorca by go nie zapłacił, ale już ten kto daje franczyzę, czyli także brand już płacić powinien. Niech płacą więc taże wszyscy franczyzodawcy !!!
  • Popieram 2016-07-20 10:38:33
    vict ma racje, kto nie będzie chciał płacić niech zmieni sobie brand. To brand jest magnesem dla klienta generującym obrót i to dzięki wspólnemu jednolitemu brandowi sieć ma korzystne warunki zakupowe
  • Bohdan 2016-07-20 11:22:59
    Ludzie - nie pasjonujcie się kto ma płacić a kto nie. Cały ten podatek to chora konstrukcja populistycznej partii, która nakłamała aby dojść do władzy i teraz na siłę szuka kasy.Za wszystko i tak zapłaci końcowy użytkownik czyli Klient w sklepie bo nic nie ma za darmo. A przy okazji jest olbrzymie marnotrawstwo na biurokrację i kontrole. PIS to powrót do PRL

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.93.234
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.