REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Podczas zakupów Polacy coraz częściej sugerują się ceną

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 17-03-2009, 07:59
Podczas zakupów Polacy coraz częściej sugerują się ceną

Będzie gorzej - twierdzi co trzeci Polak. Przezornie zaczęliśmy z powrotem oszczędzać i zwracać baczną uwagę na ceny - wynika z badań, do których dotarła Rzeczpospolita.

REKLAMA

Już co trzeci Polak, idąc do sklepu, stara się zrobić zakupy jak najniższym kosztem - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę 4P Research Mix na reprezentatywnej próbie ponad 2 tys. Polaków. Co czwarty ankietowany szuka najtańszych dostępnych towarów.

Polacy trzymają się mocniej za portfele, bo widzą, co dzieje się na rynku pracy. W ciągu zaledwie czterech miesięcy - od listopada ubiegłego roku do lutego - stopa bezrobocia skoczyła z 9,1 do 10,9 proc., czyli o 300 tys. osób. Według szacunków resortu pracy do końca roku bezrobocie może wzrosnąć do 14 proc. Zdaniem wielu ekonomistów to zbyt optymistyczne szacunki.

- Choć kryzys ciągle widzimy raczej w wypowiedziach polityków i czytamy o nim w mediach, Polacy już racjonalizują wydatki i rezygnują z zakupów często nie do końca potrzebnych produktów - mówi Andrzej Sadowski, ekspert z Centrum Adama Smitha.

Tym bardziej że coraz częściej przyznajemy się także, że na niektóre wydatki zaczyna brakować pieniędzy. Na pytanie, na co w ciągu ostatnich dwóch - trzech miesięcy w domowych budżetach nie wystarczyło poza wakacjami, jedzeniem poza domem czy biletami do kina lub teatru, 17 proc. wskazała lekarstwa, 18 proc. spłacanie rat czy pożyczek, a co dziesiąty ankietowany odpowiedział - żywność. - To bardzo subiektywne odczucia. W przypadku żywności dla jednych oznacza, że musieli kupić mniej mięsa i owoców dla dzieci, dla innych, że nie starczyło na owoce morza - wyjaśnia dr Barbara Frątczak-Rudnicka, konsultant ds. badań z 4P Research Mix - informuje Rzeczpospolita.

Firmy handlowe też przygotowują się do gorszych czasów. W branży panuje powszechne przekonanie, że Polacy już zaczęli zaciskać pasa. - Nie chcemy być dyskontem, ale musimy rywalizować z Biedronką czy Lidlem. Dlatego rozbudowujemy ofertę tanich produktów, wprowadzamy też do sklepów kolejne marki własne. Zainteresowanie klientów jest duże, widać, że skłonność do oszczędzania jest większa - mówi Rzeczpospolitej Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

 

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 542) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH