Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Pogorszyła się koniunktura w handlu

W II kwartale 2016 roku koniunktura w handlu uległa pogorszeniu. Pomimo spadku, ogólny wskaźnik koniunktury utrzymał wartość dodatnią i był wyższy od poziomu odnotowanego przed rokiem oraz od średniej dla tego okresu z ostatnich 10 lat - informuje Instytut Rozwoju Gospodarczego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

W ciągu kwartału zwiększyły się również salda odpowiedzi na pytania dotyczące: zmian ogólnej
sytuacji oraz sytuacji finansowej przedsiębiorstw handlowych, poziomu zapasów, poziomu zakupów od dostawców krajowych i zagranicznych, wysokości zatrudnienia oraz wolumenu sprzedawanych towarów. Towarzyszył temu również optymizm przedsiębiorców, którzy ocenili swoją ogólną kondycję jako dobrą - saldo odpowiedzi na to pytanie wyniosło +10,7 punktu. Na aktualne saldo złożył się następujący rozkład odpowiedzi: 25,2 proc. badanych przedsiębiorstw uznało ogólną kondycję swojego przedsiębiorstwa za dobrą, 60,3 proc. ankietowanych za średnią, natomiast 14,5 proc. za słabą.

W II kwartale w najlepszej sytuacji były przedsiębiorstwa handlowe działające w branżach: mebli i sprzętu oświetleniowego, drobnych artykułów metalowych, farb i szkła, artykułów i sprzętu gospodarstwa domowego oraz RTV.

Podobnie jak w poprzednim kwartale w najtrudniejszej sytuacji znajdują się przedsiębiorstwa zajmujące się handlem wyrobami farmaceutycznymi, medycznymi, kosmetykami i artykułami toaletowymi. Podobnie jak w poprzednich kwartałach, możliwości poprawy sytuacji przedsiębiorstw handlowych ograniczały następujące czynniki: konkurencja, koszty zatrudnienia pracowników oraz niedostateczny popyt.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

SGH RSS ALERT    /    koniunktura w handlu RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.