Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

POHiD: Z roku na rok coraz wyższa sprzedaż w Black Friday

Z roku na rok obserwujemy wyższą sprzedaż w czasie Black Friday oraz Cyber Monday - powiedziała PAP prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji Renata Juszkiewicz. W tzw. Czarny Piątek oraz Cyfrowy Poniedziałek sklepy stacjonarne i internetowe organizują wyprzedaże.

POHiD: Z roku na rok coraz wyższa sprzedaż w Black Friday
Renata Juszkiewicz /fot. PTWP

Jak dodała Juszkiewicz, wyższa sprzedaż "dotyczy głównie artykułów niespożywczych typu odzież, sprzęt gospodarstwa domowego czy artykuły radiowo-telewizyjne".

Dlatego też specjalnie do Black Friday przygotowują się sklepy oraz firmy z tych branż. "Jest to oczekiwany dzień przez klientów" - powiedziała PR manager sieci sklepów MediaMarkt Wioletta Batóg. Jak dodała, dlatego też "nasze sklepy oraz firmy dostarczające produkty przygotowują się do sprzedaży w tym dniu".

Jak przyznała Wioletta Batóg, "z roku na rok sklepy MediaMarkt obserwują coraz większe zainteresowanie klientów Black Friday".

Organizowana przez sklepy wyprzedaż w tzw. Black Friday (Czarny Piątek) i Cyber Monday (Cyfrowy Poniedziałek) wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych, zyskuje coraz większą popularność w Europie, także w Polsce.

Black Friday jest obchodzony następnego dnia po Święcie Dziękczynienia - w tym roku to 23 listopada. Głównie dotyczy sklepów stacjonarnych, ale w akcji obniżek biorą też udział również e-sklepy. Natomiast Cyber Monday (Cyfrowy Poniedziałek) dotyczy sklepów internetowych. W tym roku wypada w poniedziałek, 26 listopada.

Jak przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wszystkie produkty kupione na wyprzedaży można reklamować.

W przypadku towarów kupionych stacjonarnie, "jeżeli produkt ma wadę, należy zwróć się do sprzedawcy w ciągu 2 lat od dnia wydania rzeczy" - podaje UOKiK. Dodaje, że: "Można żądać naprawy lub wymiany towaru, obniżenia ceny. Przedsiębiorca musi rozpatrzyć taką reklamację w ciągu 14 dni - jeśli nie dotrzyma terminu, przyjmuje się, że ją uznał. Jeśli wada jest istotna, możesz żądać nawet odstąpienia od umowy. Aby zgłosić reklamację, najlepiej posiadać dowód zakupu np. paragon, potwierdzenie przelewu" - radzi urząd.

"Gdy kupujesz przez internet masz prawo do reklamacji na takich samych zasadach, jak przy zakupach zrobionych stacjonarnie" - podaje UOKiK. "Jeżeli produkt ma wadę, zwróć się do sprzedawcy w ciągu dwóch lat od daty wydania towaru. Towar zakupiony przez internet możesz zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od momentu otrzymania" - przypomina urząd.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Black Friday RSS ALERT    /    Renata Juszkiewicz RSS ALERT    /    POHiD RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.91.79.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.