Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy chcą, by sieci handlowe przekazywały nadwyżki żywności na cele społeczne

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-04-2015, 13:01

Polacy chcą, by sieci handlowe przekazywały nadwyżki żywności na cele społeczne. Ok. 84 proc. Polaków chętniej kupowałoby w sklepach, które przekazują  niesprzedaną, nadającą się do spożycia żywność, organizacjom charytatywnym – wynika z badania MillwardBrown przeprowadzonego na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności.

W Polsce rocznie aż 300 000 ton żywności jest marnowane przez dystrybutorów żywności
np. hurtownie, sklepy i sieci handlowe (Eurostat 2006). Tymczasem aż 84 proc. Polaków chciałoby, aby niesprzedana żywność z supermarketów trafiła do osób potrzebujących.

Banki Żywności z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi przypominają, że sklepy mogą przekazywać darowizny żywnościowe, na cele społeczne, zapobiegając w ten sposób marnowaniu żywności i przyczyniając się do ochrony środowiska naturalnego.

Instytut badawczy MillwardBrown, na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności, przeprowadził badania opinii publicznej. Wynika z nich, że Polacy uważają marnowanie żywności przez sieci handlowe w sytuacji, gdy wiele osób żyje w ubóstwie, za problem, który trzeba rozwiązać. Co więcej, ankietowani deklarują, że mogą partycypować w kosztach działań na rzecz rozwiązywania problemu.

Z badań MillwardBrown na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności wynika, że 84 proc. Polaków uważa, że niesprzedana żywność z supermarketów powinna trafić do organizacji społecznych.

 84 proc. Polaków deklaruje też, że chętniej robiłoby zakupy w sklepie, wiedząc, że przekazuje on niesprzedaną żywność, która mogłaby się zmarnować, organizacjom społecznym.

 78 proc. Polaków deklaruje, że byłoby w stanie zapłacić 10 groszy więcej za zakupy w sklepie, który przekazuje niesprzedaną żywność organizacjom społecznym.

 - Żywię głęboką nadzieję, że wyniki tych badań zachęcą sieci handlowe, które jeszcze tego nie zrobiły, do podjęcia współpracy z Bankami Żywności. Zachęcam sieci handlowe do dobroczynności, tym bardziej że od 1 października 2013 r. prawo sprzyja darczyńcom. Nie trzeba już płacić podatku od darowizn żywności. Obecnie z Federacją Polskich Banków Żywności, w tym obszarze współpracują cztery sieci handlowe  – mówi prezes Federacji Polskich Banków Żywności Marek Borowski.

 - Pierwszą siecią handlową, która rozpoczęła współpracę ogólnopolską z Federacją Polskich Banków Żywności jest Tesco. Od października 2013 roku Tesco przekazało Bankom Żywności przekazało już ponad  900 ton żywności. Współpracę z Bankami Żywności w obszarze zapobiegania marnowaniu żywności rozpoczęły także sieci: Auchan, Carrefour, Selgros oraz Makro – dodaje.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • klient 22-04-2015, 14:40:
Brawo !!!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH