REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy chętnie kupują kosmetyki w dyskontach

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ PMR
  • Data: 02-03-2015, 10:08
Polacy chętnie kupują kosmetyki w dyskontach
fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.pl

Zachęcone wciąż wysokimi marżami, do walki o klienta w sektorze kosmetyków, silnie włączają się dyskonty. Dyskonty to obecnie najszybciej rosnący kanał sprzedaży kosmetyków w Polsce, a ich udział w tym rynku wzrósł o ok. 2 proc. w ciągu ostatnich dwóch lat - wynika z raportu PMR „Rynek dystrybucji artykułów kosmetycznych w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015-2020".

REKLAMA

Oprócz szybkiej ekspansji dyskontów i większej liczby klientów, dynamiczny wzrost sprzedaży jest z jednej strony efektem rozszerzania oferty kosmetyków markowych w dyskontach, a z drugiej - rosnącej sprzedaży kosmetycznych marek własnych.

W ramach ogólnego trendu rozszerzenia asortymentu, zarówno przy okazji specjalnych akcji promocyjnych, jak i na stałe, dyskonty oferują coraz więcej znanych marek. Na początku lutego Biedronka reklamowała znaczne powiększenie asortymentu kosmetycznego - więcej znanych marek jest już dostępnych na stałe w ofercie sieci. Ponadto, coraz większą rolę w rynku kosmetycznym, tak jak w całym sektorze FMCG, pełnią marki własne, w tym te rozwijane przez dyskonty.

- Sukces strategii dyskontów już jest widoczny we wzroście ich udziałów w rynku kosmetycznym. Jak dotąd na przesunięciach na rynku tracą przede wszystkim hipermarkety, tradycyjne drogerie, sklepy osiedlowe i supermarkety. Coraz większy wybór kosmetyków w dyskontach może jednak dać się we znaki również nowoczesnym sieciom drogeryjnym. Przy okazji zakupów spożywczych w dyskoncie klienci będą sięgać również po znane im kosmetyki w konkurencyjnych cenach. Może się okazać, że kupią tam wszystko czego potrzebują i wizyta w drogerii nie będzie już potrzebna - komentuje Patrycja Nalepa, Starszy analityk handlu w PMR.

Wzrost znaczenia Biedronki jako miejsca zakupu kosmetyków obrazują również wyniki badania konsumenckiego przeprowadzonego przez PMR na potrzeby raportu. Sieć uplasowała się na 3. pozycji, za siecią Rossmann i firmą Avon, z wynikiem 10 proc., podczas gdy jeszcze rok temu zajmowała 9. pozycję.

Na dokonywanie zakupów kosmetycznych w sklepach sieci Biedronka wskazali głównie klienci z wykształceniem podstawowym (w tej grupie 17 proc.) oraz członkowie z gospodarstw o dochodach netto na jednego mieszkańca poniżej 1000 zł (14 proc.). Osoby o wyższych dochodach, częściej wybierają zakupy w drogeriach lub internecie.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 017) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH