Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy chętnie wydają pieniądze na prezenty walentynkowe

  • Autor: pr
  • Data: 04-02-2015, 13:45

Wyniki najnowszej ankiety Payback Opinion Poll (POP) pokazują, że 77 proc. Polaków uważa Walentynki za miły zwyczaj. 85 proc. obdaruje 14 lutego przynajmniej jedną osobę. W tym roku chętniej zdecydujemy się na droższe prezenty. Niezawodnie prym wiodą kwiaty, perfumy i słodycze.

Jak wskazują wyniki PAYBACK Opinion Poll (POP), Walentynki są lubiane przez Polaków. 77 proc. badanych jest zdania, że to miły zwyczaj i jest dobrą okazją, by wyrazić bliskim uczucia. Święto to ma duże znaczenie dla 18 proc. pań i 11 proc. panów. Reszta podchodzi do niego ze średnim lub małym entuzjazmem. Powszechnie uważa się, że Walentynki są komercyjnym świętem, ale tylko 1 proc. ankietowanych jest tego zdania.

Badanie POP pokazuje, że plany Polaków na ten dzień nie są huczne. Spędzimy go z partnerem raczej w domu (57 proc.), „niż na mieście" (30 proc.). W 2014 roku wspólne wyjście deklarował 20 proc. ankietowanych. Jeżeli już planujemy z drugą połówką romantyczny wieczór poza domem, najczęściej wybierzemy wspólny wypad do restauracji (15 proc.), kina (12 proc.) lub teatru (4 proc.).

85 proc. ankietowanych deklaruje, iż kupi bliskiej osobie w dniu Św. Walentego prezent. Upominek z myślą tylko o partnerze lub partnerce planuje 58 proc. Polaków. Pozostali obdarują dodatkowo członków rodziny i przyjaciół. Panie zrobią to częściej (39 proc.) niż Panowie. (20 proc.).

Na zakupy badani wybiorą się do tradycyjnych, stacjonarnych sklepów - 44 proc. badanych wybierze centra handlowe, a 15 proc. mniejsze, wyspecjalizowane sklepy. Z usług e-sklepów w tym roku zamierza skorzystać 15 proc. ankietowanych. W zeszłym roku przez Internet zakupy planowało zrobić 20 proc. respondentów.

Zmianie uległa struktura wydatków na walentynkowe prezenty. W 2014 roku blisko 68 proc. zamierzało wydać kwotę do 50 zł. W tym roku wydatek na tym poziomie deklaruje 55 proc. Polaków. Na droższe upominki zdecyduje się 44 proc. ankietowanych.

Zakup prezentu bywa wyzwaniem. Zdarza się, że oczekiwania obdarowanego rozmijają się z planami kupującego. Wyniki POP pokazują, że kobiety liczą na kwiaty (48 proc.), biżuterię (32 proc.), perfumy (26 proc.), książki (20 proc.) oraz bilety do kina i teatru, a także bieliznę (17 proc.). Panowie trafiają z prezentem pierwszego wyboru. Polki dostaną kwiaty (61 proc.), potem słodycze (32 proc.), których nie uwzględniły w swoich walentynkowych oczekiwaniach. Na trzeciej pozycji znalazła się biżuteria (15 proc.), a tuż za nią kosmetyki (14 proc.).

Polscy mężczyźni są praktyczni i najchętniej od ukochanej dostaliby akcesoria elektroniczne (35 proc.). Część panów liczy również na kreatywność drugiej połówki - życzyliby sobie oni prezentu przygotowanego samodzielnie (32 proc.). Mile widziane są też perfumy (28 proc.), książki (26 proc.) oraz gadżety do samochodu (24 proc.) i płyty (18 proc.). Polki swoim partnerom najczęściej kupią perfumy (30 proc.). Na kolejnych pozycjach znajdują się słodycze (24 proc.), książki (24 proc.), płyty (18 proc.) i akcesoria elektroniczne (14 proc.). Wszechobecne maskotki walentynkowe są natomiast mało popularnym prezentem zarówno wśród pań jak i panów. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pola 05-02-2015, 22:25:
A ja mam zamiar zacząć kontrolować ile i za co płacę plastikiem. Teraz mam konto getin up, dostałam kartę z wyświetlanym stanem konta, więc wymówek brak
  • Zbyszek 05-02-2015, 11:28:
Ja się wcale nie dziwię, skoro mamy możliwość kupowania coraz ciekawszych prezentów takich jak chociażby te na stronie www.autoprezent.pl, każdy by się chyba skusił :-)

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH