Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy chętniej korzystają z usług firm zaangażowanych społecznie

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 06-05-2014, 19:58

Polacy są lokalnymi patriotami, co potwierdziło badanie opinii „Nasze miasto - nasze serce" zrealizowane na zlecenie firmy Makro Cash & Carry. Ponad 75 proc. respondentów zadeklarowało przywiązanie do swojej lokalnej społeczności, a zdecydowana większość (92,2 proc. badanych) przyznaje, że chętniej korzysta z usług czy produktów tych przedsiębiorców, o których wie, że działają na rzecz ich społeczności.

W Polsce sektor mikro i małych przedsiębiorstw rozwija się niezwykle dynamicznie. Właściciele takich przedsiębiorstw to zazwyczaj ludzie działający w najbliższym otoczeniu - prowadzący małe sklepy, punkty usługowe, lokale gastronomiczne. Znamy ich i cenimy przede wszystkim dlatego, że są tuż obok, niemal po sąsiedzku. Wielu z nich swoje przywiązanie do lokalnej społeczności wyraża podejmując różne aktywności w ramach najbliższego otoczenia. Do takich właśnie przedsiębiorców skierowany jest konkurs „Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie", który ruszył w połowie kwietnia.

Spośród różnych czynników mających wpływ na jakość życia, jako najsilniej oddziaływujące ankietowani wskazali działania rządu (33 proc.), jednak na drugim miejscu uplasowały się wydarzenia z osiedla i najbliższego otoczenia (31 proc.). Zdaniem badanych to właśnie sektor małych i średnich firm ma najkorzystniejszy wpływ na ten obszar (aż 2/3 wszystkich wskazań). W ich opinii wynika to z roli, jaką pełnią przedsiębiorcy w tworzeniu nowych miejsc pracy dla okolicznych mieszkańców (74 proc. wskazań), ale także z dostępności punktów usługowych i handlowych, prowadzonej aktywności kulturalnej czy działalności na rzecz najuboższych.

W niedużych lokalnych firmach widzimy potencjał zmian w otaczającej nas rzeczywistości, a ich właścicieli postrzegamy jako liderów skłaniających do działania także lokalne władze. Większość respondentów uważa, że przedsiębiorcy małych i średnich firm wręcz powinni działać na rzecz swoich społeczności lokalnych (88,4 proc.). Co ciekawe, kobiety nieco częściej (90,2 proc.) niż mężczyźni (86,3 proc.) są zdania, że przedsiębiorcy powinni być aktywni lokalnie i to one częściej dostrzegają ich działania w swoim otoczeniu.

Jako aktywność niekomercyjną mikro i małych przedsiębiorców Polacy wskazują najczęściej inicjatywy charytatywne (23,8 proc.). Blisko co piąty badany wymienia pomoc ubogim i potrzebującym (19,3 proc.). Według ankietowanych przedsiębiorcy równie chętnie organizują różnego rodzaju imprezy kulturalne (18,6 proc.) oraz wspierają finansowo lokalne szkoły i przedszkola (14 proc.).

Ogólnopolskie badanie przeprowadził Instytut Badań Rynkowych i Społecznych Homo Homini na zlecenie firmy MAKRO Cash & Carry Polska SA. Badaniem, które zrealizowano pod koniec stycznia 2014 r., objęto grupę 1020 pełnoletnich mieszkańców Polski. Badanie poprzedziło konkurs „Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie", który ruszył 15 kwietnia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH