REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy coraz bardziej odporni na akcje promocyjne w sklepach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-03-2010, 19:44

Według analityków firmy Pentor Polacy coraz lepiej rozpoznają różnorakie zabiegi marketingowe, które mają skłonić ich do kupienia wybranych produktów. Coraz skuteczniej wychwytują ich logikę i mechanizmy, racjonalniej oceniamy opłacalność akcji komunikowanych oficjalnie jako zakupowe okazje.

REKLAMA

Według raportu „Zachowania zakupowe Polaków 2010" przygotowanego przez firmę Pentor, począwszy od roku 2007 maleje konsekwentnie liczba Polaków, którzy kupili produkt wcześniejszej nieplanowany - pod wpływem promocji napotkanej w sklepie. Spada też liczba konsumentów, których promocja skłoniła do zakupu nowej, nieużywanej wcześniej marki towaru.

Dla producentów oznacza to coraz większe utrudnienia w dotarciu do klientów z produktami nowymi, wymagającymi przebicia się przez konsumencką barierę „pierwszego wypróbowania". Maleje także liczba Polaków, którzy odwiedzają wybrane sklepy specjalnie z powodu organizowanych tam akcji promocyjnych. Największa rezerwa wobec wspominanych tu promocji dotyczy mężczyzn oraz starszych konsumentów.

Coraz większa świadomość zakupowa konsumentów, rosnące deklaratywnie zmęczenie akcjami marketingowymi, spiętrzenie komunikatów reklamowych niewątpliwie utrudnia dotarciu do klientów poprzez konwencjonalną promocję - zwykle tak lub inaczej zaprojektowaną obniżkę ceny jednostkowej produktu. Klienci coraz częściej oczekują już czegoś nowego - także w tej dziedzinie.

Rośnie zatem aprobata wobec promocji aktywnych, w pewien sposób angażujących ich w grę ze sprzedawcą lub producentem, dających poczucie indywidualnego docenienia i uhonorowania.

Coraz częściej chwali się więc pracę hostess, sklepowe degustacje lub rozdawanie próbek produktów, organizowanie konkursów, loterii dla kupujących.

Jeśli chodzi o wciąż najpopularniejsze promocje cenowe, klienci oczekują na zaproponowanie większej ilości towaru za dotychczasową cenę, bezpłatne dodanie próbek innych, zwykle komplementarnych produktów.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH