Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy coraz bardziej przekonują się do transakcji zbliżeniowych kartą

  • Autor: pr
  • Data: 16-07-2015, 12:01

Liczba transakcji dokonanych przy wykorzystaniu płatności zbliżeniowych rośnie zarówno w Polsce, jak i w całej Europie. W ciągu minionych 12 miesięcy przy pomocy samych kart Visa wykonano 1,1 mld tego typu transakcji. Wartość zakupów dokonanych w ten sposób wyniosła ponad 12,6 mld euro.

W marcu br. płatności zbliżeniowe dokonane przez użytkowników kart Visa osiągnęły wartość 1,6 mld euro, co oznacza aż trzykrotny wzrost w stosunku do marca 2014 r. Polska znajduje się w ścisłej czołówce europejskich krajów wprowadzających płatności zbliżeniowe Visa.

Wielka Brytania przoduje w Europie pod względem liczby wydanych kart zbliżeniowych Visa, zaś Hiszpania ma największą liczbę terminali płatniczych akceptujących takie płatności. Polska również znajduje się w ścisłej czołówce. Na rynku brytyjskim wydano dotąd 49,6 mln kart zbliżeniowych Visa, a liczba obsługujących je terminali wynosi 410 tys. Dalsze miejsca zajmują: Francja (20,3 mln kart i 405 tys. terminali), Polska (14,6 mln kart i 311 tys. terminali) oraz Hiszpania (11,5 mln kart i 593 tys. terminali).

W marcu br. największą liczbę płatności zbliżeniowych Visa w Europie odnotowano w Wielkiej Brytanii (52,6 mln), za którą uplasowała się Polska (49,7 mln transakcji), a dalej Czechy (13,9 mln).

Na całym kontynencie konsumenci posługują się już 131 mln kart zbliżeniowych Visa, mając do dyspozycji 2,6 mln terminali POS. Do końca 2017 r. w Polsce i do końca 2019 r. w całej Europie we wszystkich terminalach przyjmujących płatności Visa, będzie można zapłacić zbliżeniowo zarówno kartą, jak i smartfonem. Obecnie już 240 banków europejskich wydaje karty zbliżeniowe Visa i zgodnie z przewidywaniami Visa Europe do 2020 r. ogromna większość użytkowników kart tej organizacji będzie również w posiadaniu urządzeń elektronicznych umożliwiających płatności zbliżeniowe.

Europejscy konsumenci najczęściej płacą zbliżeniowo za codzienne zakupy w sklepie, kiosku czy za rachunek w restauracji lub kawiarni. Dane Visa Europe pokazują, że konsumenci korzystają z płatności zbliżeniowych również przy zakupach o większej wartości, m.in. w takich krajach jak Czechy, Polska, czy Hiszpania, gdzie w sposób zbliżeniowy można opłacać także większe kwoty, wprowadzając przy tym kod PIN na terminalu sklepowym.

Polscy konsumenci to jedni z najaktywniejszych użytkowników technologii zbliżeniowej – w samym tylko marcu br. dokonali takich płatności o łącznej wartości ponad 340 mln euro. W marcu 2015 r. liczba kart zbliżeniowych w Polsce wyniosła 14,6 mln. Znaczący wpływ na dynamiczne upowszechnienie płatności zbliżeniowych w Polsce miało – oprócz ich szybkości i wygody – szerokie udostępnienie kart zbliżeniowych przez banki członkowskie Visa Europe oraz finansowany przez te banki program Kartą Visa zapłacisz wszędzie, który mocno wspierał instalację terminali zbliżeniowych u detalistów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH