REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy coraz bardziej przekonują się do transakcji zbliżeniowych kartą

  • Autor: pr
  • Data: 16-07-2015, 12:01

Liczba transakcji dokonanych przy wykorzystaniu płatności zbliżeniowych rośnie zarówno w Polsce, jak i w całej Europie. W ciągu minionych 12 miesięcy przy pomocy samych kart Visa wykonano 1,1 mld tego typu transakcji. Wartość zakupów dokonanych w ten sposób wyniosła ponad 12,6 mld euro.

REKLAMA

W marcu br. płatności zbliżeniowe dokonane przez użytkowników kart Visa osiągnęły wartość 1,6 mld euro, co oznacza aż trzykrotny wzrost w stosunku do marca 2014 r. Polska znajduje się w ścisłej czołówce europejskich krajów wprowadzających płatności zbliżeniowe Visa.

Wielka Brytania przoduje w Europie pod względem liczby wydanych kart zbliżeniowych Visa, zaś Hiszpania ma największą liczbę terminali płatniczych akceptujących takie płatności. Polska również znajduje się w ścisłej czołówce. Na rynku brytyjskim wydano dotąd 49,6 mln kart zbliżeniowych Visa, a liczba obsługujących je terminali wynosi 410 tys. Dalsze miejsca zajmują: Francja (20,3 mln kart i 405 tys. terminali), Polska (14,6 mln kart i 311 tys. terminali) oraz Hiszpania (11,5 mln kart i 593 tys. terminali).

W marcu br. największą liczbę płatności zbliżeniowych Visa w Europie odnotowano w Wielkiej Brytanii (52,6 mln), za którą uplasowała się Polska (49,7 mln transakcji), a dalej Czechy (13,9 mln).

Na całym kontynencie konsumenci posługują się już 131 mln kart zbliżeniowych Visa, mając do dyspozycji 2,6 mln terminali POS. Do końca 2017 r. w Polsce i do końca 2019 r. w całej Europie we wszystkich terminalach przyjmujących płatności Visa, będzie można zapłacić zbliżeniowo zarówno kartą, jak i smartfonem. Obecnie już 240 banków europejskich wydaje karty zbliżeniowe Visa i zgodnie z przewidywaniami Visa Europe do 2020 r. ogromna większość użytkowników kart tej organizacji będzie również w posiadaniu urządzeń elektronicznych umożliwiających płatności zbliżeniowe.

Europejscy konsumenci najczęściej płacą zbliżeniowo za codzienne zakupy w sklepie, kiosku czy za rachunek w restauracji lub kawiarni. Dane Visa Europe pokazują, że konsumenci korzystają z płatności zbliżeniowych również przy zakupach o większej wartości, m.in. w takich krajach jak Czechy, Polska, czy Hiszpania, gdzie w sposób zbliżeniowy można opłacać także większe kwoty, wprowadzając przy tym kod PIN na terminalu sklepowym.

Polscy konsumenci to jedni z najaktywniejszych użytkowników technologii zbliżeniowej – w samym tylko marcu br. dokonali takich płatności o łącznej wartości ponad 340 mln euro. W marcu 2015 r. liczba kart zbliżeniowych w Polsce wyniosła 14,6 mln. Znaczący wpływ na dynamiczne upowszechnienie płatności zbliżeniowych w Polsce miało – oprócz ich szybkości i wygody – szerokie udostępnienie kart zbliżeniowych przez banki członkowskie Visa Europe oraz finansowany przez te banki program Kartą Visa zapłacisz wszędzie, który mocno wspierał instalację terminali zbliżeniowych u detalistów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 870) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH