Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy coraz częściej dokonują zakupów za pomocą urządzeń mobilnych

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 11-09-2015, 10:07

- Smartfon do celów zakupowych wykorzystuje 25 proc. respondentów, z tabletu w tym celu korzysta 12 proc. Najczęściej korzystamy z nich w domu - 83 proc. wskazań, w drodze do pracy bądź podróży - 44 proc., oraz w miejscu aktywności zawodowych - 37 proc. Co ciekawe, aż 21 proc. konsumentów używa już urządzeń mobilnych w rozmaitych punktach sprzedaży, w tym w sklepach, czy restauracjach - wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej "M-commerce. Kupuję mobilnie". Raport wykonał na zlecenie e-Izby Mobile Institute.

Za pomocą urządzeń mobilnych najczęściej dokonujemy zakupów z kategorii elektronika - 42 proc. badanych, produkty z kategorii moda wybiera 39 proc. respondentów, a kosmetyki wskazało 29 proc. konsumentów.

Aż 55 proc. badanych wskazało, że kupuje te same marki omnichannelowo tzn. w więcej niż jednym kanale sprzedaży - offline, online i mobile. Za pomocą wielu kanałów najczęściej wybieramy elektronikę - 46 proc., produkty z kategorii moda - 41 proc., oraz kosmetyki - 34 proc. badanych. Preferencje zakupowe w podziale na płeć odpowiadają ogólnym skłonnościom zakupowym kobiet i mężczyzn w poszczególnych branżach - mężczyźni wielokanałowo najczęściej kupują produkty z kategorii elektronika - 53 proc., i motoryzacja- 32 proc., a kobiety wybierają branżę mody - 52 proc., oraz kosmetyki - 47 proc.

Konsumenci kupujący wielokanałowo wydają więcej na produkty z branży elektronika, kosmetyki i produkty spożywcze niż osoby dokonujące zakupów w jednym kanale, co ciekawe dla branży moda obserwujemy odwrotny trend.

- Kupowanie wielokanałowe to trend, który będzie się nasilał wraz z popularyzacją zakupów w sieci. Współczesny konsument, doskonale wyposażony w urządzenia mobilne i ze stałym dostępem do internetu, chce móc kupować o każdej porze. Rano, w drodze do pracy rozpoczyna poszukiwania ulubionego produktu, by wieczorem, w zaciuszu domowym dokonać wyboru na laptopie czy tablecie. Rosnący udział wielokanałowości w handlu elektronicznym, to również podpowiedź dla e-sklepów, które chcąc budować swoją przewagę na rynku powinny obserwować oczekiwania e-konsumentów, a następnie na nie odpowiadać. - tłumaczy Patrycja Sass - Staniszewska, członek zarządu w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

- To, co widać już wyraźnie na rynku, to postępująca profesjonalizacja konsumentów, którzy są coraz bardziej wymagający. Wystarczy spojrzeć, ile w badaniu zidentyfikowali i wskazali konkretnych wymagań, dotyczących funkcjonalności sklepu, bądź aplikacji mobilnej. Są też pragmatyczni. Mając do dyspozycji nowe technologie mobilne, chcą dokonywać zakupów wygodnie i niezależnie od kanału sprzedażowego być traktowani jako ten sam indywidualny, wartościowy klient. Konsumenci w ramach projektu “M-commerce. Kupuję mobilnie” podzielili się z nami wieloma spostrzeżeniami i wyraźnie określili swoje oczekiwania wobec sklepów, chociażby z tego powodu warto zagłębić się w lekturę raportu. - dodaje Katarzyna Czuchaj-łagód, dyrektor zarządzający Mobile Institute.

Badanie zostało przeprowadzone na próbie 1500 respondentów, w wieku 15 lat i więcej. Dane zbierano od 20 kwietnia do 15 maja 2015 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 12-09-2015, 22:00:
Zakupy mobilne, wdrożenia na rynku e-commerce:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 163) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH