REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy coraz częściej kupują mięso i owoce w internecie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-07-2011, 14:33
Polacy coraz częściej kupują mięso i owoce w internecie

Internet to miejsce, w którym Polacy dokonują już regularnych, a nie tylko okazjonalnych zakupów spożywczych - wynika z badania przeprowadzonego przez e-delikatesy A.pl.

REKLAMA

Internetowy koszyk z zakupami coraz bardziej przypomina ten tradycyjny. Oprócz wody i napojów, trafiają do niego nabiał, kawa, a także warzywa, owoce i mięso. Dla dominującej większości klientów delikatesów internetowych bardzo istotna jest terminowość dostawy (82 proc.), a także łatwość składania zamówień (66 proc.). Są to cechy ważniejsze nawet od cen (63 proc.) i szerokiego asortymentu produktów (60 proc.). Ponadto, z ankiety A.pl wynika, że największą (47 proc.) grupą klientów są osoby powyżej 36 roku życia. Potwierdza to coraz bardziej widoczne w e-handlu zjawisko zmiany struktury wiekowej na korzyść starszych użytkowników.

- Wraz z coraz szerszym dostępem do internetu oraz rosnącą świadomością konsumentów na temat możliwości jakie daje sieć, zmienia się także podejście do internetowych zakupów spożywczych. Ponad 75 proc. spośród zapytanych przez nas osób traktuje e-delikatesy jako sposób na regularne zaopatrzenie lodówki, tyle samo preferuje właśnie tę formę zakupów. Zamiast jechać w weekend do supermarketu i stracić na to 2-3 godziny, kupują przez internet oszczędzając w ten sposób swój czas. Tymczasem jeszcze kilka lat temu produkty spożycze w internecie Polacy kupowali okazjonalnie, najczęściej przed świętami - mówi Grzegorz Bielecki, wiceprezes A.pl Internet.

Za rosnącą popularnością spożywczych e-zakupów przemawia także zawartość koszyka. Nadal dużą jego część stanowią produkty o długich terminach przydatności oraz artykuły ciężkie, takie jak woda, soki i napoje, jednak coraz częściej na listy zakupów trafiają także produkty spożywane na co dzień.

- Kiedy kilka lat temu rozpoczynaliśmy działalność, klienci zamawiali przede wszystkim artykuły ciężkie, a także produkty trudniej dostępne i luksusowe np. owoce morza i markowe wina. Kupowano też produkty dietetyczne i ekologiczne. Do koszyka rzadko trafiały artykuły z krótką datą ważności. Dzisiaj klienci, oprócz wody i napojów, coraz częściej zamawiają także sery, kefiry, świeże warzywa, czy mięsa i wędliny. W miarę oswajania się klientów z zakupami spożywczymi w sieci oraz nabierania dobrych doświadczeń, znikają obawy dotyczące jakości produktów, co do niedawna było kluczowym źródłem wątpliwości - komentuje Bielecki,

Wśród zalet kupowania w delikatesach internetowych, oprócz oszczędności czasu oraz braku konieczności dźwigania, połowa zapytanych przez A.pl osób wskazała także brak nieprzemyślanych zakupów. Jednocześnie niemal tyle samo osób (49%) przyznało w badaniu, że nie przeszkadza im brak możliwości dotknięcia produktu podczas zamawiania przez internet.

- Z badań konsumenckich wynika, że prawie połowa Polaków kupuje spontanicznie pod wpływem takich bodźców jak zapach czy możliwość dotknięcia i obejrzenia produktu. E-delikatesy utrudniają działanie tego zgubnego dla wielu mechanizmu. Poza tym, duża część klientów przy kolejnych wizytach w naszym sklepie korzysta z tych samych list zakupowych. Jeśli dana osoba ma już za sobą rejestrację i pierwszy wybór artykułów, następne zakupy są powieleniem lub uzupełnianiem wcześniej przemyślanych decyzji. To z kolei oznacza mniej wyborów pod wpływem impulsu i zaoszczędzone pieniądze - stwierdza Jakub Milewski, koordynator e-commerce, A.pl Internet.

Jednocześnie z badania A.pl wynika, że najwięcej osób ceni sobie terminowe dostarczenie zakupów. W dalszej kolejności znalazła się łatwość składania zamówień - 66 proc. klientów uznało ten element za bardzo ważny. Wśród innych oczekiwań znalazła się dobra obsługa klienta i łatwy kontakt z pracownikami sklepu (64 proc.). Dopiero po tych elementach klienci wskazali na ceny (63 proc.) oraz szeroki asortyment produktów (60 proc.).

Wyniki ankiety pokazały, że małe znaczenie ma też obecność unikatowych produktów w ofercie e-delikatesów - 14 proc. osób wskazało w tym przypadku odpowiedź „bardzo ważna".

W badaniu A.pl Internet wzięło udział 836 respondentów z Warszawy, Olsztyna, Trójmiasta, Katowic, Krakowa, Bydgoszczy, Szczecina i Białegostoku. Zaproszone do wypełnienia ankiety osoby są już klientami lub mają dostęp do oferty internetowych delikatesów spożywczych A.pl. Badanie przeprowadzono w lipcu 2011 r.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH