Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy coraz częściej robią zakupy z wyprzedzeniem, a nie tuż przed Świętami

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-12-2017, 15:59
Polacy coraz częściej robią zakupy z wyprzedzeniem, a nie tuż przed Świętami
fot. materiały prasowe

Okresy przedświąteczne zawsze w handlu wiążą się ze wzmożonym ruchem. W przypadku Bożego Narodzenia jest to szczególnie widoczne ze względu na tradycję obdarowywania bliskich i znajomych. Polacy coraz częściej robią zakupy z wyprzedzeniem, a nie na „ostatnią chwilę” – wynika z obserwacji Awin, sieci reklamy efektywnościowej.

- Jest to najgorętszy okres w naszej branży. Stacjonarne supermarkety przeżywają prawdziwe oblężenie, dlatego duży ciężar obsługi klienta przesuwa się w stronę kanału online. Nasi klienci wolą uniknąć dużych kolejek i godzinnych rajdów w poszukiwaniu miejsc parkingowych, a następnie pomiędzy półkami. Przez internet kupią większość niezbędnych produktów z dostawą do domu – mówi Artsiom Kantsavy, Specjalista ds. reklamy internetowej bdsklep.pl.

Dane Awin, odnoszące się do różnej kategorii reklamodawców i porównujące średnią wielkość koszyka zakupowego pokazują, że więcej wydajemy w listopadzie. Eksperci podkreślają jednak, iż duży wpływ na taki wynik ma Black Friday. Wystarczy wspomnieć, że w 2016 r. w Polsce tylko ten jeden dzień odpowiadał za 8% sprzedaży w listopadzie, a zestawiając go z innymi piątkami tego miesiąca, Czarny Piątek odpowiadał za ponad połowę wygenerowanej sprzedaży. 

- Szczyt sprzedaży mamy obecnie już pod koniec listopada, ze względu na Black Friday, a właściwie cały Cyber Weekend. W Stanach Zjednoczonych, skąd wywodzi się to zjawisko, Czarny Piątek rozpoczyna okres zakupów przedświątecznych i tak zaczyna być i u nas. Wiele osób w ramach promocyjnych ofert na Black Friday szuka już prezentów gwiazdkowych – mówi Patrycja Ścisłowska, Head of Business Development Awin.

- Po tym wydarzeniu, w końcówce listopada i przez cały grudzień, skala jest mniej więcej stała, chociaż zdarzają się dni, gdy transakcji jest więcej. Zazwyczaj jest to związane z kolejnymi ofertami promocyjnymi – dodaje.

Dane potwierdza także tegoroczna edycja badań „Zakupy świąteczne” firmy doradczej Deloitte, według których niezmiennie najwięcej osób kupuje prezenty w pierwszej połowie grudnia, ale też wzrasta liczba osób, która robi to jeszcze w listopadzie.

- Można śmiało powiedzieć, że świąteczne prezenty są w coraz większym stopniu przemyślane. Coraz rzadziej są to zakupy na ostatnią chwilę, kiedy łapiemy cokolwiek. Teraz nabywcy analizują oferty, porównują, szukają inspiracji. Dla osób bardziej wymagających, które szukają przedmiotów wyjątkowych i nietuzinkowych, pomocne są strony contentowe, w tym np. blogi, na których produkty są rekomendowane przez ulubionych influencerów, a często towarzyszy temu specjalna zniżka, którą producent dołącza do współpracy – mówi Patrycja Ścisłowska, Head of Business Development Awin.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (12 760) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH