Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Polacy czytają etykiety tylko w przypadku nowych produktów

- Czytanie tylnej etykiety wciąż jest rzadkością. Robimy to najczęściej kiedy trafia w nasze ręce nowy produkt, którego nie znamy. Wtedy jesteśmy bardziej czujni i uważniej go oglądamy - mówi Grażyna Skarżynska, dyrektor działu marketingu Instytutu Żywności i Żywienia.

Polacy czytają etykiety tylko w przypadku nowych produktów
fot. shutterstock

Na początku stycznia Instytut Żywności i Żywienia zainaugurował kampanię "Mniej cukru, soli, tłuszczu? Kupuję to!" (czytaj więcej) Celem akcji jest zachęcenie Polaków do porównywania etykiet na produktach spożywczych, a w konsekwencji do dokonywania korzystnych dla zdrowia wyborów.

Grażyna Skarżyńska zwraca uwagę, że Polacy, pytani o czynniki, które są najważniejsze przy wyborze żywności, bez wahania wskazują skład i "unikanie chemii".

- Jeśli konsument dociera do tabeli odżywczej na opakowaniu możemy mówić o dużym sukcesie. Wszyscy wiemy, że jest jest to ważna sprawa, ale nie do końca potrafimy poradzić sobie z zawartymi w niej informacjami - dodaje.

Dlatego konstruując kampanię IŻŻ postawił sobie dwa cele, po pierwsze podnieść wiedzę na temat czytania etykiet i uzmysłowić dlaczego jest to ważne, a z drugiej strony nie zakładać niemożliwych do realizacji celów.

- Tego rodzaju kampanii było już w Polsce wiele. Chcemy żeby to była pierwsza akcja, która robi mały, ale bardzo konkretny krok. Wykorzystując to, że lubimy o sobie myśleć jako o 'smart shopperach', chcemy żeby konsumenci czytali etykiety wiedząc, że przynosi to korzyść nie tylko dla nas, ale także dla wszystkich, dla których robimy zakupy - dodaje Skarżyńska.

Akcja Instytutu skierowana jest do osób podejmujących decyzje zakupowe w małych i dużych rodzinach.

- Postanowiliśmy podążać strategią małych kroków. Wybraliśmy trzy składniki, które mają największy wpływ na naszą kondycję i zdrowie (cukier, tłuszcz i sól - przyp. red.). Nie chcemy teoretyzować, ale dać bardzo konkretne wskazówki: weź produkt z mniejszą zawartością kluczowego składnika. Chcemy pokazać, że to jest naprawdę proste i nie wymaga specjalistycznej wiedzy ani wykształcenia, a jedynie zdrowego rozsądku i chwili zastanowienia. W rezultacie otrzymujemy prostą korzyść: za te same pieniądze kupujemy rzeczy lepsze dla naszego zdrowia. Polak nie lubi kompromisów na temat smaku, ale nie musimy odmawiać sobie przyjemności z jedzenia żeby świadomie wybierać. Nasz główny przekaz to: porównujcie etykiety, wybierajcie mądrze i kupujcie zdrowsze produkty, czyli takie, które zawierają mniejszą ilość cukrów, soli i tłuszczy - mówi Skarzyńska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grażyna Skarżyńska RSS ALERT    /    IŻŻ RSS ALERT    /    Instytut Żywności i Żywienia RSS ALERT    /    czytanie etykiet RSS ALERT    /    preferencje konsumenckie RSS ALERT    /    preferencje zakupowe RSS ALERT    /    konsument RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    decyzje zakupowe RSS ALERT    /    etykiety RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • KP 2017-01-19 10:52:38
    Och wy urzędasy, przestańcie dyktować ludziom co maj kupować i co jeść.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.182.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.