Polacy i urządzenia mobilne. Jak dostosować się do oczekiwań klientów?

Polacy chętnie korzystają z urządzeń mobilnych. Narzekają na mobilne wersje stron internetowych, ale są otwarci na komunikację z producentami ich ulubionych produktów. Twierdzą, że powiadomienia sms i e-mail pomagają w ich decyzjach zakupowych, ale niekiedy bywają nachalne - to wnioski z raportu "2014 Mobile Behavior Raport" przygotowanego przez firmę Salesforce.
Salesforce przeprowadziło badanie na reprezentacyjnej grupie 470 chętnych, analizując wykorzystanie w codziennym życiu smartfonów i tabletów. Badanie uzupełniono indywidualnymi wywiadami. „2014 Mobile Behavior Report” koncentruje się na wzorcach behawioralnych użytkowników mobilnych, oczekiwaniach konsumentów w zakresie budowania relacji z markami oraz ocenie wpływu technologii mobilnych na życie konsumentów.
Wyniki badania wskazują, że urządzenia mobilne zmieniają codzienne życie ludzi w stopniu porównywalnym do wprowadzenia elektryczności czy upowszechnienia samochodów. Aż 85 proc. badanych uważa urządzenia mobilne za najważniejsze narzędzie codziennego użytku – określane wręcz „centralnym ośrodkiem codziennego życia”.
Raport ujawnia m.in., że 89 proc. badanych uważa, iż urządzenia mobilne pozwalają być w stałym kontakcie z bliskimi i mieć natychmiastowy dostęp do informacji o charakterze rozrywkowym i/lub kulturalnym (nadchodzące imprezy towarzyskie, wydarzenia kulturalne itp.). Według 89 proc. respondentów, urządzenia mobilne dają możliwość bycia w łączności ze wszystkim, co dzieje się na świecie. Dowiadujemy się też, że polscy użytkownicy poświęcają średnio 3,3 godziny dziennie swoim urządzeniom mobilnym.
Dla biznesu ważne jest to, że aż 54 proc. badanych uważa, iż mobilne wersje stron internetowych mają ograniczone funkcjonalności i zawierają niewystarczającą ilość informacji. W ich opinii, komunikacja z użytkownikami za pomocą serwisów internetowych to dziś dla biznesu jedna z głównych kwestii do reorganizacji.
Większość użytkowników urządzeń mobilnych jest otwarta na komunikację z producentami ulubionych produktów. Otwartość dobrze ukazuje powszechna chęć udostępniania danych o sobie oraz gotowość do otrzymywania od producentów różnego rodzaju powiadomień o promocjach, ofercie i innych okazjach zakupowych. Na udostępnianie swojej lokalizacji zgadza się 71 proc. badanych. 64 proc. chętnie otrzyma powiadomienia typu push, w tym e-maile. Aby być w lepszym kontakcie z marką, aż 60 proc. badanych jest gotowych wykorzystywać specyficzne aplikacje. Na powiadomienia sms godzi się najmniej osób, ale to i tak ponad połowa – 54 proc.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- 3
- Następna »

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)