Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy kupują coraz więcej zup błyskawicznych

  • Autor: Małgorzata Kłodnicka, Nielsen
  • Data: 23-06-2008, 16:24
Polacy kupują coraz więcej zup błyskawicznych

Z badań firmy badawczej Nielsen wynika, że coraz rzadziej decydujemy się na samodzielne gotowanie, a częściej zaś sięgamy po produkty, które można przygotować szybko i bez wysiłku. Przykładem jest dynamicznie rozwijająca się w ostatnich latach kategoria zup, w której Nielsen wyróżnia trzy segmenty: zupy do gotowania, mokre oraz instant. W okresie od lutego 2007 r. do stycznia 2008 r. sprzedaż tych produktów wyniosła prawie 810 mln zł, co w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej stanowi wzrost o ponad 14 proc.

W analizowanym okresie rozwijał się jedynie największy segment, czyli zupy instant, zwiększając swoje udziały w całej kategorii z 70,4 proc. do 72,5 proc. Odbyło się to kosztem zup suchych do gotowania, których sprzedaż również wzrosła, ale w dużo mniejszym stopniu niż miało to miejsce w przypadku całej kategorii. Udziały najmniejszego segmentu, jakim są zupy gotowe, pozostały na tym samym poziomie.

W ramach zup instant największą dynamikę wzrostu wartości sprzedaży osiągnęły zupy wieloporcjowe. Ich rozwojem sterował najbardziej popularny wśród konsumentów tego segmentu wariant smakowy, czyli barszcz czerwony. Smak pomidorowy, drobiowy (rosół) oraz właśnie barszcz czerwony należą do najczęściej wybieranych przez konsumentów. Prawie co druga zakupiona w ciągu ostatniego roku zupa miała jeden z tych smaków. Zupy wieloporcjowe to jedyny segment, który rósł szybciej pod względem wolumenowym niż wartościowym, osiągając tempo rozwoju odpowiednio 23 proc. i 18,8 proc.. Najczęściej kupowane wśród zup instant - zupy typu chińskiego, również umocniły swoją pozycję, osiągając 56,4 proc. udziałów w wartości sprzedaży zup instant w okresie Luty'07-Styczeń'08.

Rynek zup jest silnie skoncentrowany, czterech najważniejszych graczy odpowiada za ponad 85 proc. wartości sprzedaży wygenerowanej w ciągu ostatniego roku. Sprzedaż kategorii zup zlokalizowana jest głównie w handlu tradycyjnym, jednak nie dla każdego z segmentów jest on tak samo ważny. W przypadku zup gotowych generuje on tylko 35 proc. wartości, z kolei w przypadku zup suchych do gotowania aż 60 proc. sprzedaży przechodzi przez placówki handlu tradycyjnego. Sprzedaż zupy instant natomiast pokrywa się z lokalizacją całej kategorii. Niezależnie od stopnia koncentracji w handlu tradycyjnym, najważniejszym kanałem dla wszystkich segmentów pozostają supermarkety, które ciągle zyskują na znaczeniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH