Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy lojalni wobec Biedronki i Lidla?

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-09-2015, 13:42
Polacy lojalni wobec Biedronki i Lidla?
Badanie PBS nt rynku handlu detalicznego w Polsce.

Wybierając się na zakupy, Polacy najczęściej korzystają z sieci dyskontowych. Są też w stosunku do nich najbardziej lojalni zadowoleni z ich usług – w porównaniu do super i hipermarketów, małych i średnich sklepów czy hurtowni.

Zdecydowana większość Polaków (94 proc.) robi zakupy w sieciach handlowych, procent kupujących jest większy niż przed rokiem i przed trzema laty. Jak pokazuje najnowszy raport PBS Loyalty Benchamark dotyczący rynku sieci spożywczych, decydentami w swoich gospodarstwach domowych jest 39 proc. Polaków, to oni najczęściej osobiście robią zakupy spożywcze i kupują produkty codziennego użytku, od nich zależy wybór zakupów w sklepach sieciowych.

Raport przygotowany przez PBS pokazuje profile klientów 18 sieci i kompleksowy opis sytuacji rynkowej. Widać wyraźnie, że wciąż więcej Polaków wybiera dyskonty, niż małe i średnie sklepy. Wśród top 3 sieci spożywczych, w których zakupy robi 82 proc. Polaków znalazły się Biedronka, Lidl i Tesco.

O tym, że współczesny dyskont nie jest już dyskontem w jego rozumieniu sprzed kilku bądź kilkunastu lat coraz częściej przypomina jedna z najpopularniejszych sieci dyskontów Jeronimo Martins. Głośną kampanią wizerunkową zasłynął niemiecki Lidl – ciągu ostatnich 3 lat prowadził intensywną kampanię reklamową z Pascalem i Okrasą w telewizji i radiu, stworzył także portal przepisów kulinarnych z poradami oraz filmami instruktażowymi.

 Jak pokazują wyniki raportu, Polacy nie tylko zadeklarowali, że najczęściej korzystają z sieci dyskontowych, ale też są w stosunku do nich najbardziej lojalni, na co wskazuje użyty w badaniu wskaźnik lojalności NPS. Analiza rynku, na podstawie przeprowadzonego badania wskazuje, że najwyższy wskaźnik NPS dotyczy właśnie sieci dyskontowych (NPS = 31 na skali od -100 do 100), natomiast wartość wskaźnika dla super i hipermarketów oszacowana została na 18.

Kim są decydenci kupujący w sieciach spożywczych? 70 proc. z nich woli zakupy niż sport. Nic dziwnego, stają się dla nich coraz mniejszym wysiłkiem. Sklepy, w których mieszkańcy miast mogą robić zakupy spożywcze są obecnie na każdym kroku. Wiąże się to nie tylko z większą możliwością wyboru, ale również z rosnącą konkurencją pomiędzy sieciami handlowymi, a w szczególności ekspansją dyskontów i wzrostem liczby ich placówek w stosunku do wielkopowierzchniowych hipermarketów. Do sklepu zwykle nie mają daleko, decydenci mogą tam jednak dotrzeć samochodem, połowa z nich ma własne auto. 37 proc.posługuje się smartfonem, a 34 proc. korzysta z serwisów społecznościowych. Czy za kilka lat przeniosą się na rynek online?

Dziś 4,4 proc. kobiet i 5,1 proc. mężczyzn rozważa robienie zakupów spożywczych w sklepach internetowych. Takiej formie zakupów przychylnych jest wciąż najwięcej mieszkańców miast powyżej 50 tys. mieszkańców i osób z wykształceniem średnim lub wyższym. Więcej jest wśród nich osób posiadających własny samochód, niż tych bez auta. Co skłania ich do odejścia od tradycyjnej formy zakupów? Potencjalni kupujący to single lub rodziny z jednym lub dwójką dzieci. Obecnie najczęściej wskazywanymi marketami internetowymi, w których Polacy robią zakupy spożywcze, są Piotr i Paweł, Alma 24, Makro i Tesco.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.