Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy lubią zagraniczne e-sklepy

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-08-2015, 12:07
Polacy lubią zagraniczne e-sklepy
(fot. PTWP)

Co ósmy polski użytkownik sieci kupuje na zagranicznych stronach WWW (13 proc.). Najwięcej ankietowanych w zagranicznej sieci poluje na odzież, dodatki i akcesoria.

Według najnowszego raportu o rynku e-commerce co czwarty e-konsument kupuje na zagranicznych stronach WWW. Użytkownicy sieci z Polski – zapytani o nazwy zagranicznych serwisów i stron WWW, na których zrobili zakupy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy – najczęściej wymieniają Ebay. Markę tę podaje jedna czwarta ankietowanych (25 proc.). Na drugim miejscu pojawia się Amazon (11 proc.), a na trzecim AliExpress (7 proc.).

– Choć polscy konsumenci odwiedzają zarówno zagraniczny serwis ebay.com, jak i polski ebay.pl, serwis ten nie zawojował krajowego rynku i póki co w żaden sposób nie zagraża dominującej platformie aukcyjnej jaką jest w Allegro – komentuje Karolina Karaś z Gemiusa.

Jej zdaniem najbardziej interesujący jest fenomen chińskiego serwisu Aliexpress. – To serwis dla konsumentów, który umożliwia dokonywanie transakcji bezpośrednio w Chinach, często nawet z bezpłatną wysyłką do Polski. AliExpress jest nie tylko jednym z najbardziej popularnych zagranicznych platform oferujących sprzedaż internetową. Według danych z badania Megapanel PBI/Gemius to drugi najpopularniejszy sklep internetowy w Polsce. Tym samym wyprzedza takie sklepy, jak Euro.com.pl czy Empik.com, które w polskiej świadomości istnieją od wielu lat – mówi Karolina Karaś..

37 procent internautów kupiło odzież, dodatki i akcesoria

Okazuje się, że zakupy na zagranicznych stronach WWW są popularne głównie wśród osób od 25 do 34 roku życia, z wykształceniem wyższym oraz mieszkających w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Zapytani o kategorie kupowanych produktów i usług, ankietowani wskazali w pierwszej kolejności na odzież, dodatki i akcesoria (37,3 proc.), książki, płyty i filmy (32,6 proc.) oraz multimedia (23,5 proc.).

– Polacy kupują odzież marek, które w Polsce nie są dostępne lub ubrania, które w zagranicznych e-sklepach są po prostu tańsze. Natomiast do dużej popularności książek, płyt, filmów oraz multimediów zamawianych przez internet za granicą przyczynił się Amazon, m.in. ze swoją szeroką ofertą e-book’ów – komentuje Karaś.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 109) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.