Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy lubią zagraniczne e-sklepy

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-08-2015, 12:07
Polacy lubią zagraniczne e-sklepy
(fot. PTWP)

Co ósmy polski użytkownik sieci kupuje na zagranicznych stronach WWW (13 proc.). Najwięcej ankietowanych w zagranicznej sieci poluje na odzież, dodatki i akcesoria.

Według najnowszego raportu o rynku e-commerce co czwarty e-konsument kupuje na zagranicznych stronach WWW. Użytkownicy sieci z Polski – zapytani o nazwy zagranicznych serwisów i stron WWW, na których zrobili zakupy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy – najczęściej wymieniają Ebay. Markę tę podaje jedna czwarta ankietowanych (25 proc.). Na drugim miejscu pojawia się Amazon (11 proc.), a na trzecim AliExpress (7 proc.).

– Choć polscy konsumenci odwiedzają zarówno zagraniczny serwis ebay.com, jak i polski ebay.pl, serwis ten nie zawojował krajowego rynku i póki co w żaden sposób nie zagraża dominującej platformie aukcyjnej jaką jest w Allegro – komentuje Karolina Karaś z Gemiusa.

Jej zdaniem najbardziej interesujący jest fenomen chińskiego serwisu Aliexpress. – To serwis dla konsumentów, który umożliwia dokonywanie transakcji bezpośrednio w Chinach, często nawet z bezpłatną wysyłką do Polski. AliExpress jest nie tylko jednym z najbardziej popularnych zagranicznych platform oferujących sprzedaż internetową. Według danych z badania Megapanel PBI/Gemius to drugi najpopularniejszy sklep internetowy w Polsce. Tym samym wyprzedza takie sklepy, jak Euro.com.pl czy Empik.com, które w polskiej świadomości istnieją od wielu lat – mówi Karolina Karaś..

37 procent internautów kupiło odzież, dodatki i akcesoria

Okazuje się, że zakupy na zagranicznych stronach WWW są popularne głównie wśród osób od 25 do 34 roku życia, z wykształceniem wyższym oraz mieszkających w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Zapytani o kategorie kupowanych produktów i usług, ankietowani wskazali w pierwszej kolejności na odzież, dodatki i akcesoria (37,3 proc.), książki, płyty i filmy (32,6 proc.) oraz multimedia (23,5 proc.).

– Polacy kupują odzież marek, które w Polsce nie są dostępne lub ubrania, które w zagranicznych e-sklepach są po prostu tańsze. Natomiast do dużej popularności książek, płyt, filmów oraz multimediów zamawianych przez internet za granicą przyczynił się Amazon, m.in. ze swoją szeroką ofertą e-book’ów – komentuje Karaś.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH