Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Polacy mocno podzieleni w kwestii wyboru choinki. Większość kupi sztuczną

Blisko 70% ankietowanych kupi w tym roku choinkę. Ponad połowa osób z tej grupy zainwestuje w sztuczną, a niespełna 40% sprawi sobie żywą. Zwolennicy naturalnych drzewek głównie podnoszą aspekt ekologii – 38%. Wskazują też na tradycję – 37%. Plastikowy iglak cieszy się większym zainteresowaniem, bo jest tańszy – 49%. Może również posłużyć na kolejne święta – 32%. Ponadto jest bardziej dostępny – 11%. Takie są wyniki badania Hiper-Com Poland i Grupy Mobilnej Qpony-Blix.

Polacy mocno podzieleni w kwestii wyboru choinki. Większość kupi sztuczną
fot. materiały prasowe

Autor: mondaynews.pl
Data: 17-12-2019, 08:15

Aż 68% dorosłych Polaków planuje w tym roku kupić choinkę. Tylko 25% ankietowanych tego nie przewiduje. Katarzyna Grochowska z Hiper-Com Poland zauważa, że liczba osób deklarujących taki zakup spada w ostatnich latach. Coraz więcej rodzin, zamiast spędzać kilka dni na gotowaniu i sprzątaniu, woli celebrować „tradycyjne” święta np. w hotelu w górach.  

– W latach 90. XX wieku ponad 90% Polaków kupowało choinki. Jedną z przyczyn spadku zainteresowania tym towarem jest laicyzacja społeczeństwa. Oczywiście tradycje świąteczne kultywują też osoby niewierzące, przeważnie z myślą o swoich dzieciach czy o starszych rodzicach. Jednak styl życia Polaków trochę się zmienia i coraz mniej ludzi dba o takie szczegóły, jak nowe drzewko na Boże Narodzenie. Tym samym jego zakup staje się powoli zbędny. I ten trend będzie postępował – mówi socjolog, prof. Janusz Hryniewicz z Uniwersytetu Warszawskiego.

W opinii Katarzyny Grochowskiej, ogólnie wzrasta też świadomość na temat plantacji drzewek bożonarodzeniowych. Sadzenie i ścinanie ich wyłącznie w celu robienia dekoracji przestaje już być dla Polaków uzasadnione. Sztuczna choinka to już nie to samo, co żywa i pachnąca lasem. Dlatego część osób całkowicie rezygnuje z tego elementu.

– W grupie badanych, którzy zamierzają kupić w tym roku choinkę, zdecydowanie bardziej popularne jest sztuczne drzewko. 51% chce je nabyć. Zakup żywego iglaka zadeklarowało 39%. Przewaga plastikowej wersji wynika z tego, że Polacy uważają ją za bardziej ekologiczną. Wyrzucanie co roku więdnących jodeł i świerków już od ok. 20 lat spotyka się z krytyką społeczną. Tym bardziej może zaskakiwać fakt, że spory odsetek ankietowanych wciąż to praktykuje – stwierdza prof. Hryniewicz.

Ekspert z Hiper-Com Poland dodaje, że sztuczne drzewko wydaje się być lepszym wyborem z punktu widzenia oszczędności czasu i pieniędzy oraz wygody. Z takiej choinki nie sypią się igły, nie trzeba jej podlewać i martwić się o utylizację. Względy ekologiczne są trudniejsze do rozpatrywania. Z jednej strony plastik nie jest bezpieczny dla środowiska, a z drugiej – masowe wyrzucanie co roku żywych iglaków jest wbrew naturze. Sam transport z lasu i na wysypisko poważnie zwiększa ilość spalin.

więcej informacji:

choinka RSS ALERT    /    Boże Narodzenie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.139.100
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.