Polacy na zakupach: Liczy się jakość i marka - nie cena

Z badania firmy Henkel wynika, że prawie połowa Polaków (aż 46 proc.) robi zakupy codziennie. Najliczniejszą grupą w Polsce stanowią konsumenci w poszukiwaniu wartości. Stanowią oni 45 proc. wszystkich konsumentów. Osoby należące do tej grupy zwracają wprawdzie uwagę na cenę, ale jakość produktu jest dla nich zdecydowanie ważniejsza - wynika z badania firmy Henkel i GFK Austria.
Drugą, co do wielkości, grupą konsumentów w Polsce są konsumenci bez trosk. Jest ich aż 29 proc. Dla konsumenta bez trosk absolutnie najważniejsza jest jakość kupowanego produktu, cena jest sprawą drugorzędną.
Konsument bez trosk stoi w wyraźnej opozycji do najmniej licznie reprezentowanej w Polsce grupy konsumentów oszczędnych, którzy stanowią 25 proc. ogółu. Konsumenci oszczędni szukają bowiem najtańszych produktów. W procesie podejmowania decyzji cena jest dla nich zdecydowanie ważniejsza niż jakość produktu. Tylko czasami są gotowi sięgnąć jakiś droższy produkt, ale musi to być produkt o unikatowych zaletach (np. zdecydowanie wydajniejszy) od tego, który zwykle kupują.
Badanie pokazuje także, że aż dla trzech na czterech Polaków ważna jest marka produktu, po który sięga. Dodatkowo, aż co trzeciego konsumenta w ogóle nie interesuje oferta marek własnych.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!