Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Polacy na zakupy on-line wybierają poniedziałki

W grudniu internauci najchętniej odwiedzają sklepy internetowe i robią w nich zakupy w dni robocze. Szczególnie popularne są poniedziałki, kiedy to użytkownicy odwiedzają e-sklepy nawet o ponad 17 proc. częściej niż średnia w miesiącu. Ponadto kupują w te dni nawet o ponad 38 proc. częściej niż wynosi średnia dla grudnia - wynika z analizy RTB House.

Polacy na zakupy on-line wybierają poniedziałki
fot. shutterstock

Z kolei soboty są najmniej korzystne dla branży e-commerce. Liczba osób odwiedzających sklepy internetowe jest w te dni nawet o ponad 8 proc. niższa niż średnia dla całego miesiąca, a liczba transakcji spada o ponad 22 proc. poniżej średniej.
W drugiej połowie grudnia, na tydzień przed świętami Bożego Narodzenia, częstotliwość wizyt w e-sklepach oraz robienia zakupów zaczyna systematycznie spadać i osiąga najniższy poziom w Wigilię. W tym dniu e-sklepy odwiedza o 28 proc. osób mniej niż średnio w grudniu. Ponadto, liczba transakcji jest wtedy niższa od średniej dla tego miesiąca o prawie 41 proc.

W Polsce internauci najczęściej odwiedzają sklepy internetowe w niedziele – nawet o ponad 19% częściej niż średnia w grudniu. Jednak więcej transakcji robią w dni robocze, a szczególnie w poniedziałki – nawet o 54 proc. częściej niż średnia dla grudnia. Z kolei w Wigilię Polacy wchodzą na strony e-sklepów sporadycznie, bo aż o 55 proc. rzadziej niż wynosi średnia dla grudnia (dokonują wtedy też o 74 proc. mniej transakcji niż średnia). Podobnie jak reszta świata, polscy internauci najchętniej klikają w reklamy w dniach 25, 26 i 27 grudnia – co robią częściej odpowiednio o ponad 10 proc., 13 proc. i 12 proc. niż średnia dla całego miesiąca. Bezpośrednio po świętach e-sklepy zaczynają ponownie notować znaczące wzrosty odwiedzin oraz transakcji. Dla przykładu, 27 grudnia Polacy odwiedzali strony sklepów o 40 proc. częściej niż średnia dla grudnia i robili o 22 proc. więcej zakupów niż średnia dla tego miesiąca.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

RTB House RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    zakupy online RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.75.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.