Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wydatki na zakupy on-line powinny pozostać na obecnych poziomach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-07-2015, 15:17

Polacy wydają w sieci najwięcej na sprzęt RTV/AGD w tym urządzenia mobilne, a najmniej na bilety do kina i teatru.  Przewidując swoje wydatki w najbliższym roku blisko połowa kupujących w sieci stwierdziła, że pozostaną one na poziomie zbliżonym do aktualnego i nie zmienią się zasadniczo - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2015" został przygotowany przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej.

Średnie miesięczne wydatki z ostatniego miesiąca na odzież, dodatki i akcesoria deklarowane przez wszystkich e-kupujących wyniosły 75 złotych. W tej kategorii kobiety wydają widocznie więcej na e-zakupy niż mężczyźni, a osoby pozytywnie oceniające swoją sytuację ekonomiczną więcej niż Ci, którzy postrzegają ją jako złą lub średnią.

Na książki, płyty i filmy kobiety i mężczyźni wydają miesięcznie podobną kwotę – ok. 40 złotych. Warto zauważyć, że w przypadku tej kategorii towarów, osoby najstarsze (50+) wydają o wiele więcej pieniędzy na zakupy niż młodsi respondenci.

Bilety do kina i teatru to deklarowany miesięczny wydatek na poziomie 39 złotych. Na produkty w tej kategorii kobiety deklarują większe wydatki niż mężczyźni. Także osoby w grupie wiekowej 35–49 lat podają większe wydatki na tę kategorię niż młodsze i starsze badane osoby.

Zakup obuwia w internecie to średni miesięczny wydatek na poziomie 82 złotych. Na ten rodzaj towaru najwięcej wydają miesięcznie osoby oceniające swoja sytuację jako dobrą oraz posiadające niższe wykształcenie.

Deklarowany wydatek (w ciągu 6 miesięcy) na sprzęt RTV / AGD to około 101 złotych przy 98 zł wydanych na urządzenia mobilne i akcesoria. W przypadku obu tych kategorii większe wydatki są deklarowane przez mężczyzn i osoby oceniające pozytywnie swoją sytuację materialną.

Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 17 do 25 kwietnia 2015 roku. Patronat nad badaniem objęło Ministerstwo Gospodarki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH