Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy najchętniej robią e-zakupy korzystając z laptopa, ale nie tylko

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-07-2015, 12:31
Polacy najchętniej robią e-zakupy korzystając z laptopa, ale nie tylko
fot. Shutterstock

Polski rynek e-commerce, chociaż coraz bardziej dojrzały, stale i bardzo dynamicznie się rozwija. Laptop to najpopularniejsze urządzenie wykorzystywane do robienia e-zakupów (wykorzystuje go 78 proc. badanych) - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2015" został przygotowany przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej.

Kolejny jest komputer stacjonarny, z którego korzystanie w procesie e-kupowania deklaruje 66 proc. badanych z widoczną przewagą mężczyzn nad kobietami.

Badani wskazali także, że 37 proc. z nich w procesie dokonywania zakupów online korzysta ze smartfona, a 24 proc. z tabletu. W obu tych przypadkach są to urządzenia częściej używane przez mężczyzn, osoby młodsze i dobrze oceniające sytuację ekonomiczną swojego gospodarstwa domowego.

To, co utrudnia badanym e-zakupy z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, jest głównie związane z interfejsem tych stron. Korzystający z urządzeń mobilnych najczęściej wskazują na niewygodne formularze (61 proc.) oraz niedostosowanie stron do zakupów w wersji mobilnej (56 proc.).

Wśród osób korzystających w e-zakupach z różnych urządzeń zbadany został deklarowany poziom multichannelingu – zjawiska, w którym zakupy rozpoczęte na smartfonie są finalizowane na innym urządzeniu - komputerze lub tablecie. Ponad połowa z tej grupy badanych potwierdziła robienie zakupów w ten sposób. Jest on najbardziej popularny wśród osób w wieku 25–34 lat.

Wg raportu Gemius w ubiegłym roku online płaciło już 47 proc. Polaków. Eksperci szacują, że w 2015 r. wartość ta wzrośnie co najmniej do 54 proc., z czego mobilnie będzie płacić ok. 34 proc. internautów (w Polsce ok. 37 proc. za pośrednictwem smartfonów, a 24 proc. z tabletów). 52 proc. polskich konsumentów stosuje tzw. multichanneling, czyli rozpoczyna proces zakupowy na jednym urządzeniu mobilnym, a kończy na innym lub na komputerze stacjonarnym.

Badanie do raportu zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 17 do 25 kwietnia 2015 roku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 02-08-2015, 03:07:
Rozwiązania dla e-commerce, sklepy internetowe:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH