Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Polacy najczęściej korzystają z programów lojalnościowych w sklepach z odzieżą

W grupie sklepów z ubraniami uczestnictwo w tego typu programach potwierdza 47% ankietowanych. Wśród nich jest o 20% więcej kobiet, niż mężczyzn. Najmocniej zaangażowane są osoby w wieku od 15 do 18 lat. W następnej kolejności popularnością cieszą się systemy nagradzania za zakupy spożywcze. Dalej jest elektronika. W tych dwóch kategoriach bardziej aktywni są panowie.

Polacy najczęściej korzystają z programów lojalnościowych w sklepach z odzieżą
fot. shutterstock

Autor: MondayNews
Data: 03-08-2018, 09:29

W zakresie żywności szczególnie wyróżniają się konsumenci powyżej 55 lat, a w przypadku sprzętu – klienci mający 35-44 lata. Na czwartym miejscu zestawienia znalazły się sklepy z obuwiem. W tym obszarze różnica między przedstawicielami obu płci praktycznie nie istnieje. Wiodą prym ci, którzy mają 35-44 lata. Na końcu rankingu są karty lojalnościowe artykułów dot. rozrywki i edukacji. Najczęściej posiadają je ludzie poniżej 18. roku życia. I głównie są to kobiety. 

Powyższe wnioski wynikają z raportu „Sklepy Przyszłości”, który wykonała firma badawcza Mobile Institute na zlecenie Grupy AdRetail. Partnerem przedsięwzięcia był Polski Standard Płatności, operator systemu BLIK. Na podstawie opinii 1627 internautów, m.in. stwierdzono, że sklepy z odzieżą cieszą się największym powodzeniem wśród wszystkich badanych kategorii.

– Gracze rynku odzieżowego jako jedni z pierwszych oferowali Polakom karty lojalnościowe. Zapracowali więc na swój sukces. Dodatkowo siła marki jest znaczącym czynnikiem zakupowym w tej branży. Konsumenci uwielbiają nabywać okazyjnie wysokiej jakości ubrania znanych producentów. Dlatego 47% badanych w tej grupie korzysta z tego typu okazji – mówi Maciej Tygielski, Szef Sprzedaży w Grupie AdRetail.

Jak podkreśla Michał Markowski, Business Growth Manager w Allegro.pl, nie ma uniwersalnego programu lojalnościowego. Dobry system nagradzania za zakupy jest dopasowany do potrzeb klientów danej sieci. Daje im rzeczywiście pożądane korzyści. Dla przykładu, klient w sklepie z odzieżą mógłby mieć wcześniejszy dostęp do nowych kolekcji i wyprzedaży, niż pozostali konsumenci. Ciekawym pomysłem byłby też naprawdę bezproblemowy zwrot towaru w sytuacji, gdy nabywca zwyczajnie uzna zakup za nietrafiony.

– Według raportu, kobiety częściej od mężczyzn korzystają z tego typu rozwiązań w sklepach z ubraniami – 56% vs 36%. To nie jest dziwne, gdyż takich miejsc jest więcej dla pań. Można też pokusić się o wniosek, że przeważnie żony bardziej dbają o wyposażenie szaf swoich mężów, niż na odwrót. Regularnie szukają dla nich różnych elementów garderoby – zwraca uwagę Sebastian Starzyński, Prezes Zarządu Instytutu Badawczego ABR SESTA.

więcej informacji:

programy lojalnościowe RSS ALERT    /    sklepy spożywcze RSS ALERT    /    sklepy z odzieżą RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Mobile Institute RSS ALERT    /    AdRetail RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.100.232
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.