Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Najczęściej po artykuły spożywcze Polacy chodzą do tanich sklepów dyskontowych - badania CBOS

  • Autor: PAP
  • Data: 08-07-2013, 14:58
Polacy najczęściej kupują żywność w Biedronce i Lidlu
W Polsce działa obecnie ponad 2150 sklepów sieci Biedronka, fot. ŻelaznaStudio

Polacy najczęściej zaopatrują się w tanich sklepach dyskontowych. Przeważnie kupujemy żywność na bieżące potrzeby, ale równie często nabywają większą ilość artykułów spożywczych raz na kilka dni - wynika z badania Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS).

Według CBOS, najczęściej po artykuły spożywcze chodzimy do tanich sklepów dyskontowych - tak robi prawie połowa ankietowanych (49 proc.), część osób (24 proc.) kupuje w nich tylko niektóre produkty. Następne pod względem popularności są sklepy średniej wielkości tzw. markety. Podstawowe zakupy robi w niech mniej niż jedna czwarta badanych.

Rzadziej nabywana jest żywność w niewielkich sklepach osiedlowych - 18 proc. osób nabywa tam większość produktów, a 19 proc. prawie połowę. W sumie więc w tych sklepach kupuje 37 proc. badanych. Jak zaznacza CBOS, w Polsce jest więc inaczej niż w niektórych bogatszych krajach, gdzie w tego typu sklepach, zwanych potocznie "corner shops", dokonuje się zazwyczaj tylko sporadycznych, uzupełniających zakupów.

Dopiero na czwartym miejscu lokują się supermarkety, zapewne dlatego, że znajdują się one prawie wyłącznie w dużych miastach - wyjaśnia CBOS. Co najmniej połowy zakupów dokonuje w nich co trzeci respondent (35 proc.).

Nowym, ale jeszcze mało rozpowszechnionym miejscem zakupów spożywczych jest internet. Aż 83 proc. Polaków w ogóle nie nabywa żywności tą drogą lub robi to tylko w wyjątkowych przypadkach. Jedynie 17 proc. korzysta z tej formy zakupów. Są to przede wszystkim osoby młode, mające nie więcej niż 45 lat.

Polacy najczęściej kupują żywność często, w zależności od potrzeby, nie robiąc zapasów. Na taki sposób zaopatrywania się w żywność wskazuje 38 proc. ankietowanych. Niewiele mniej osób (32 proc.) robi zakupy raz na kilka dni lub rzadziej, dokupując międzyczasie produkty, które są aktualnie potrzebne. Co dziesiąty badany nabywa żywność tylko raz na tydzień lub raz na kilka dni.

Prawie co dziesiąty ankietowany (8 proc.) nie ma dominującego sposobu kupowania żywności, a co ósmy (12 proc.) nie robi zakupów wcale lub robi je bardzo rzadko. Zdecydowaną większość tej ostatniej grupy stanowią mężczyźni.

Badanie przeprowadzono w dniach 7-13 marca 2013 roku na liczącej 1060 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.

W Polsce działa obecnie cztery sieci sklepów dyskontowych m.in. Biedronka, Lidl, Netto i Aldi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bosmak 09-07-2013, 21:47:
z listą zakupów chodzę zawsze, czy to lidl czy to auchan. Wiele rzeczy nigdy nie kupię w lidlu a właśnie w auchanie
  • januszsz 08-07-2013, 19:43:
W Polsce działa 6 sieci dyskontowych w tym 4 zagraniczne

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 860) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH