Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Polacy najczęściej kupują żywność w Biedronce i Lidlu

Polacy najczęściej zaopatrują się w tanich sklepach dyskontowych. Przeważnie kupujemy żywność na bieżące potrzeby, ale równie często nabywają większą ilość artykułów spożywczych raz na kilka dni - wynika z badania Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS).

Polacy najczęściej kupują żywność w Biedronce i Lidlu
W Polsce działa obecnie ponad 2150 sklepów sieci Biedronka, fot. ŻelaznaStudio

Według CBOS, najczęściej po artykuły spożywcze chodzimy do tanich sklepów dyskontowych - tak robi prawie połowa ankietowanych (49 proc.), część osób (24 proc.) kupuje w nich tylko niektóre produkty. Następne pod względem popularności są sklepy średniej wielkości tzw. markety. Podstawowe zakupy robi w niech mniej niż jedna czwarta badanych.

Rzadziej nabywana jest żywność w niewielkich sklepach osiedlowych - 18 proc. osób nabywa tam większość produktów, a 19 proc. prawie połowę. W sumie więc w tych sklepach kupuje 37 proc. badanych. Jak zaznacza CBOS, w Polsce jest więc inaczej niż w niektórych bogatszych krajach, gdzie w tego typu sklepach, zwanych potocznie "corner shops", dokonuje się zazwyczaj tylko sporadycznych, uzupełniających zakupów.

Dopiero na czwartym miejscu lokują się supermarkety, zapewne dlatego, że znajdują się one prawie wyłącznie w dużych miastach - wyjaśnia CBOS. Co najmniej połowy zakupów dokonuje w nich co trzeci respondent (35 proc.).

Nowym, ale jeszcze mało rozpowszechnionym miejscem zakupów spożywczych jest internet. Aż 83 proc. Polaków w ogóle nie nabywa żywności tą drogą lub robi to tylko w wyjątkowych przypadkach. Jedynie 17 proc. korzysta z tej formy zakupów. Są to przede wszystkim osoby młode, mające nie więcej niż 45 lat.

Polacy najczęściej kupują żywność często, w zależności od potrzeby, nie robiąc zapasów. Na taki sposób zaopatrywania się w żywność wskazuje 38 proc. ankietowanych. Niewiele mniej osób (32 proc.) robi zakupy raz na kilka dni lub rzadziej, dokupując międzyczasie produkty, które są aktualnie potrzebne. Co dziesiąty badany nabywa żywność tylko raz na tydzień lub raz na kilka dni.

Prawie co dziesiąty ankietowany (8 proc.) nie ma dominującego sposobu kupowania żywności, a co ósmy (12 proc.) nie robi zakupów wcale lub robi je bardzo rzadko. Zdecydowaną większość tej ostatniej grupy stanowią mężczyźni.

Badanie przeprowadzono w dniach 7-13 marca 2013 roku na liczącej 1060 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.

W Polsce działa obecnie cztery sieci sklepów dyskontowych m.in. Biedronka, Lidl, Netto i Aldi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

CBOS RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • januszsz 2013-07-08 19:43:36
    W Polsce działa 6 sieci dyskontowych w tym 4 zagraniczne
  • bosmak 2013-07-09 21:47:49
    z listą zakupów chodzę zawsze, czy to lidl czy to auchan. Wiele rzeczy nigdy nie kupię w lidlu a właśnie w auchanie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.12.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.