REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy najczęściej robią zakupy w marketach i sklepach osiedlowych

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-11-2015, 14:32
Polacy najczęściej robią zakupy w marketach i sklepach osiedlowych
fot. Fotolia

Badanie przeprowadzone przez firmę Levant Foods wśród klientów wybranych sklepów w wieku 18-65 lat pokazało, że Polacy najczęściej robią zakupy w marketach i sklepach osiedlowych. Kilka razy w tygodniu udaje się do nich ponad 30 proc. badanych (markety 34 proc., sklepy osiedlowe 30,9 proc.).

REKLAMA

Markety i sklepy osiedlowe to także miejsca, które spora grupa osób odwiedza codzienne. Taką częstotliwość robienia zakupów w marketach zadeklarowało 16,1 proc. badanych, natomiast w sklepach osiedlowych 17,9 proc. Markety wielu z Polaków odwiedza również raz w tygodniu (20,7 proc.).

Jeżeli chodzi o hipermarkety najwięcej osób przyznało, że udaje się do nich rzadziej niż raz w miesiącu (23 proc.). Drugą w kolejności grupą byli badani, którzy wybierają je na miejsce zakupów kilka razy w tygodniu (19 proc.). Jedynie 6 proc. respondentów udaje się do wielkopowierzchniowych sklepów codziennie, a 11,2 proc. kilka razy w tygodniu. Są to miejsca, w których wizyta zajmuje sporo czasu, dlatego Polacy preferują robienie w nich większych zakupów, ale rzadziej.

Badanie przeprowadzone przez Levant Foods pokazało także, że większość z Polaków samodzielnie podejmuje decyzje podczas zakupów spożywczych (49,8 proc.). Odpowiedzialne za nie są zazwyczaj kobiety. Co trzecia badana osoba (30,8 proc.) angażuje w ten proces partnera lub partnerkę. Zdecydowanie najrzadziej preferowane są zakupy z dziećmi, które wskazało jedynie 6,6 proc. respondentów.

49,5 proc. respondentów zadeklarowało posiadanie ulubionych marek spożywczych. Taką odpowiedź częściej wskazywały kobiety, a wiek nie miał większego znaczenia w analizie tego kryterium. Najważniejszą cechą produktu dla większości badanych pozostaje cena. Za zdecydowanie ważną uznało ją 48,9 proc. respondentów. Takie samo znaczenie ma dla 28,8 proc. pochodzenie produktów, dla 25,3 proc. promocja, a dla 23,6 proc. znajomość marki. Badani za zdecydowanie ważną cechę produktu uznali także jego dostępność (22,2 proc.) oraz ekologiczność (20,8 proc.). Wiele osób swoją decyzję opiera również na poleceniu znajomych. Za „raczej ważną” cechę uznało je aż 45,3 proc. respondentów. Najmniej istotne dla badanych jest zarekomendowanie produktu przez znaną osobę, czy osobowość telewizyjną. 48 proc. scharakteryzowało tę cechę jako zdecydowanie nieważną.

Badanie własne firmy Levant Foods zrealizowane zostało techniką PAPI na grupie 350 osób w wieku 18-65 lat. Realizacja badania odbyła się w okresie lipiec – sierpień 2015 r.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH