Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy najwięcej pieniędzy na żywność wydają w małych sklepach, dyskonty na drugiej pozycji

  • Autor: Łukasz Stepniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 22-04-2009, 11:15
Polacy  najwięcej pieniędzy na żywność wydają w małych sklepach, dyskonty na drugiej pozycji

Ponad połowę wszystkich zakupionych produktów FMCG w kraju Polacy nabyli w sklepach wielkopowierzchniowych, czyli hipermarketach, supermarketach i dyskontach. Jesteśmy też coraz bardziej świadomymi konsumentami.

Takie wnioski wynikają z danych GfK Polonia zaprezentowanych dziś podczas cyklicznego spotkania „Poranek z Panelem GfK" pt. „Gdzie Kowalski robi zakupy...? Zmiany w zwyczajach zakupowych Polaków w obecnej sytuacji gospodarczej."

GfK Polonia Consumer Tracking zaprezentowała najnowsze dane dotyczące zwyczajów zakupowych Polaków w obecnej sytuacji gospodarczej podczas kolejnego spotkania z cyklu „Poranek z Panelem GfK".  Jak wynika z badań, Polacy coraz częściej nabywają produkty FMCG, z czego żywność stanowi wciąż aż 60 proc. zakupów w kategoriach monitorowanych przez Panel Gospodarstw Domowych.

- Jak wynika z danych GfK Polonia, 76 proc. Polaków dokonuje codziennych, rutynowych zakupów w lokalnych, osiedlowych sklepach spożywczych. Natomiast duże zakupy do domu Polacy robią głównie w hipermarketach. Konsumenci szukają zaś okazji i promocji głównie w hipermarketach i sklepach dyskontowych - mówi Magda Zimna, z działu Trade Research & Consulting, GfK Polonia. Wybierając sklep Polacy zwracają przede wszystkim uwagę na świeżość i jakość produktów (92 proc. respondentów), poziom cen i szerokość asortymentu oraz miłą obsługę (po 88 proc.).

W obecnej sytuacji gospodarczej zmieniają się także preferencje Polaków dotyczące marek produktów. Mniej zamożne gospodarstwa domowe zrezygnowały z zakupów marek premium na korzyść marek własnych, które stają się coraz bardziej popularne. W latach 2000-2008, ich udział
w zakupach monitorowanych przez Panel Gospodarstw Domowych GfK wzrósł z 3 do 18 procent. Aleksandra Dowgird z działu Consumer Tracking GfK zwróciła jednak uwagę, że w obecnej sytuacji gospodarczej udział marek premium pozostał na tym samym poziomie wśród bogatszych gospodarstw domowych.

Jak zatem w obecnej sytuacji gospodarczej Kowalski robi zakupy? Z badania omnibusowego przeprowadzonego przez GfK Polonia wynika, że Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Mianem smart shoppera można nazwać już 44 proc. Polaków. Dokonując zakupów konsumenci sprawdzają datę ważności produktu i jego cenę, a także często porównują ze sobą różne marki produktów, aby wybrać najkorzystniejszą ofertę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 885) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH