Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Polacy nie będą oszczędzać na świętach

Polacy pesymistycznie oceniają własną sytuację finansową a także stan gospodarki naszego kraju. Jednak mimo wszystko na nadchodzące święta planują wydać więcej pieniędzy niż w poprzednim roku - informuje serwis salesnews.pl.

Polacy nie będą oszczędzać na świętach
Polacy nie zamierzają ograniczać wydatków związanych ze świętami

Autor: SalesNews
Data: 04-12-2010, 13:54

Firma Deloitte przeanalizowała zachowania obywateli państw europejskich.

Pomimo dość pesymistycznej oceny sytuacji gospodarczej w kraju, jak i własnych dochodów oraz perspektyw na przyszłość, Polacy są nastawieni silnie na konsumpcję i nie zamierzają ograniczać wydatków związanych ze świętami. Na świąteczne zakupy zamierzamy wydać średnio o 18,7% więcej niż w 2009 r., podczas gdy średnia europejska jest o 1,67% niższa w niż ubiegłym roku.

Zarówno w Europie jak i w Polsce największa część budżetu zostanie przeznaczona na prezenty (43%) i żywność (41%). Większość Europejczyków i połowa polskich konsumentów planuje zachowanie wydatków na żywność oraz napoje na podobnym poziomie jak w ubiegłym roku. Z badania wynika, że klienci będą racjonalizować wydatki świąteczne, skupiając się na praktycznych i tańszych prezentach.

Świąteczne potrawy Polacy przygotują z produktów dostępnych w sieciach dyskontowych. Zainteresowanie tego typu ofertą deklaruje 44% respondentów w Polsce (średnia europejska to 37%).

Kosmetyki i perfumy znalazły się także na pierwszym miejscu listy najczęściej kupowanych prezentów, zarówno w Polsce jak i w Europie. W Polsce na dalszych miejscach znalazły się słodycze, książki, odzież i obuwie, biżuteria i zegarki, gotówka, muzyka (CD/MP3). Pierwszą dziesiątkę najczęściej kupowanych prezentów zamykają akcesoria sportowe filmy DVD/BlueRay, a także żywność i napoje.

Polscy konsumenci szukają prezentów zarówno w tradycyjnych sklepach, jak i internetowych (odpowiednio 75% i 74%). Placówki wielkopowierzchniowe są preferowane przede wszystkim przez osoby w wieku 45-64 lat (24%). W tym roku zakupy świąteczne on-line zrobi aż 30% Polaków (rok wcześniej było to 20%).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wydatki na święta RSS ALERT    /    żywność RSS ALERT    /    napoje bezalkoholowe RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    dyskont RSS ALERT    /    konsumpcja RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.182.28
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.