Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Polacy pokochali korzystanie z samoobsługowych automatów

Zdecydowana większość dorosłych Polaków, konsumentów (86 proc.) korzystała kiedykolwiek z samoobsługowych automatów. Najczęściej są to automaty z kawą (83 proc.) i napojami (75 proc.), ale już na trzecim miejscu lokują się Paczkomaty (69 proc.) – nawet nieznacznie wyprzedzając biletomaty komunikacji miejskiej (67 proc.) – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Forum Konsumentów.

Polacy pokochali korzystanie z samoobsługowych automatów
fot. shutterstock

Co bardzo ważne niemal wszyscy badani Polacy są zdania, że zarówno biletomaty (99%) jaki i Paczkomaty (99%) są bardzo potrzebne ludziom.

- ,Automaty samoobsługowe jak pokazuje nasze badanie, ale też inne analizy dostępne na rynku to świetne rozwiązanie dla konsumentów, którzy cenią sobie wygodę korzystania z nich i przede wszystkim oszczędność czasu. (…) Tak duże zainteresowanie taką usługą jest odzwierciedleniem globalnego trendu- convenience, czyli szukania przez konsumentów nie tylko dobrego produktu, ale dostępności, wygody i użyteczności. Konsumenci szukają rozwiązań, które ułatwiają im codzienne i szybkie funkcjonowanie - mówi prezes Forum Konsumentów, Agnieszka Plencler przypominając, że obszerna analiza na ten temat jest w raporcie „The Quest for Convenience”, przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen z 2018 roku”.

81% konsumentów, którzy korzystali już z Paczkomatów uważa je za potrzebne. Zdecydowana większość badanych ma do Paczkomatów stosunek pozytywny (76%),stosunek neutralny ma 19%, zaś negatywny marginalne 3%.

Niemal identyczny jest stosunek do Paczkomatów marki InPost (75% pozytywny, 18% neutralny i 4% negatywny), co nie dziwi, ponieważ to de facto dzięki InPost Paczkomaty zaistniały w świadomości społecznej. Paczkomaty InPost powszechnie są uważane za wygodne (94%), ułatwiające życie (94%) pomagające szczędzić czas (92%), łatwo dostępne (89%), o dobrej lokalizacji (86%) i „pod ręką” (84%). Zdecydowana większość konsumentów (75%) nie zgadza się z opinią, że Paczkomaty InPost są tymczasowymi obiektami budowlanymi i potrzebują pozwolenia na budowę i bez takiej zgody nie mogą dalej działać (12% trudno powiedzieć, 13% się zgadza).

Nic więc dziwnego, że niemal wszyscy badani Polacy (87%) są zdania, że Paczkomaty InPost powinny zostać zalegalizowane, zaś za ich likwidacją opowiada się marginalne 2%. Badanie jednoznacznie dowodzi, że zaledwie 2% badanych Polaków, którzy nie słyszeli wcześniej o wyroku sądu uznaje Paczkomaty za obiekty budowlane.

- Niepokoi nas wyrok sądu administracyjnego w Łodzi z marca tego roku, który uznał, że Paczkomaty InPost są tymczasowymi obiektami budowlanymi, potrzebują pozwolenia na budowę i bez takiej zgody nie mogą dalej działać. Uprawomocnienie takiego wyroku może przełożyć się na potencjalnie negatywne konsekwencje dla konsumentów (gorsze lokalizacje, wzrost ceny usługi) czego byśmy nie chcieli ponieważ jak pokazują wyniki naszych badań Paczkomaty to duże udogodnienie w codzienności. Zwracamy uwagę, że w Unii Europejskiej nie funkcjonują przepisy ograniczające stawianie maszyn typu Paczkomaty - mówi Agnieszka Plencler.

Badanie zrealizowane na panelu Ariadna, na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1093 osób w wieku od 18 lat wzwyż, metodą CAWI w dniach 23-26 marca 2019 roku. Struktura próby została dobrana wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

automaty z napojami RSS ALERT    /    paczkomaty RSS ALERT    /    InPost RSS ALERT    /    Fundacja Forum Konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.239.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.