REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy polują na żywność promowaną w sklepach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-11-2012, 09:46
 Polacy polują na  żywność promowaną w sklepach
Konsumenci szukając informacji o promocjach produktów spożywczych i chemii gospodarczej najczęściej sięgają po gazetki promocyjne.

Tylko 2 proc. konsumentów przyznaje, że przy zakupie produktów spożywczych i produktów chemii gospodarczej nie zwraca uwagi na promocje. Głównym źródłem informacji na temat promocji w tych branżach są gazetki promocyjne (61 ), zaś najbardziej atrakcyjną formą promocji - obniżka ceny produktu (78 proc.) - wynika z Monitora Promocji 2012 ARC Rynek i Opinia.

REKLAMA

- Kupując produkty spożywcze i chemii gospodarczej niemal wszyscy konsumenci zwracają uwagę na promocje. Nie oznacza to, że zawsze z istniejących promocji korzystają, jednak uwzględniają je w swoich decyzjach zakupowych - mówi Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia.

I dodaje: - Czynią to znacznie częściej niż przy okazji zakupu produktów z innych branż, takich jak np. telekomunikacyjna, finansowa czy turystyczna. Jest to związane zarówno z dużą częstotliwością dokonywania takich zakupów, jak i ze stosunkowo niską ceną za jeden produkt. Istnieje wprawdzie istnieje ryzyko, że produkt kupiony pod wpływem promocji nie sprawdzi się, jednak jedyną konsekwencją jest poczucie niewłaściwego wykorzystania kilku lub kilkunastu złotych. W przypadku innych branż konsekwencje i koszty zazwyczaj są wyższe.

Konsumenci szukając informacji o promocjach produktów spożywczych i chemii gospodarczej najczęściej sięgają po gazetki promocyjne. Niemal połowa konsumentów dowiaduje się o promocjach bezpośrednio z regału sklepowego lub z ulotek pocztowych. W porównaniu z innymi branżami w przypadku artykułów spożywczych i chemii gospodarczej Internet znacznie rzadziej jest postrzegany jako źródło informacji o promocjach.

Najbardziej atrakcyjną formą promocji w branży spożywczej i chemii gospodarczej jest, zdaniem konsumentów, obniżka ceny produktu. Zdecydowanie najmniej atrakcyjne formy promocji to: zaproszenia na imprezy czy wydarzenia sponsorowane przez różne firmy (6 proc.), konkursy (15 proc.), loterie (16 proc.) oraz zwrot pieniędzy w przypadku braku efektów działania produktu (16 proc.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 272) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH