Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Polacy są bardziej wymagający w stosunku do marek niż inni Europejczycy

Marki cenimy przede wszystkim za jakość produktów i usług, wiarygodność, a także zrozumienie potrzeb klienta - tak wynika z 13. edycji badania European Trusted Brands. Na poziom naszego zaufania wpływ ma także osobiste doświadczenie w kontaktach z ofertą marki. Podejmując decyzje zakupowe najczęściej kierujemy się rekomendacją znajomych lub rodziny.

Spośród kryteriów decydujących o tym, czy darzymy daną markę zaufaniem, najważniejsza dla Europejczyków okazała się wiarygodność. Aż 82% ankietowanych jest zdania, że dzięki niej marka może zyskać zaufanie konsumentów. Pogląd ten podziela 88% Polaków. Dla polskich ankietowanych istotniejsza jest jedynie jakość oferowanych produktów i usług (89%). W opinii Polaków na zaufanie do marki wpływ ma także osobiste doświadczenie w kontaktach z ofertą marki (87%), dbałość o klienta (86%) oraz zrozumienie jego potrzeb (85%). Najmniejszą wagę przykładamy zaś do tego, czy produkty lub usługi są lokalne (54%).

- Podobnie jak z ogólnie niższym poziomem zaufania do ludzi, instytucji i rynku, Polacy są też bardziej wymagający w stosunku do marek niż inni Europejczycy. Marki muszą spełniać wiele kryteriów, by zasłużyć na nasze zaufanie. Producenci i usługodawcy powinni w naszym kraju zwracać większą uwagę niż gdzie indziej na takie elementy jak innowacyjność, wizerunek, atrakcyjne ceny, a także konsekwentnie utrwalać znajomość marki wśród konsumentów oraz dbać o przejrzystą politykę firmy. - komentuje wyniki prof. Janusz Czapiński, psycholog społeczny.

Europejczycy zapytani o to, czym kierują się przy zakupie produktów lub usług, najczęściej wskazywali rekomendację znajomego lub członka rodziny - aż 74% ankietowanych uważa ten element za istotny w procesie decyzyjnym. Wybór Polaków odzwierciedla średnią europejską - 82% z nich jest zdania, że taka rekomendacja ma wpływ na ich decyzje zakupowe. Dla 77% Polaków ważnym wyznacznikiem jest to, czy marka wygrała w głosowaniu konsumentów. Aż 72% polskich ankietowanych rozważyłoby zakup marki, o której słyszeli wcześniej, ale nie mieli okazji spróbować, podczas gdy średnio w Europie zdecydowałaby się na to jedynie połowa ankietowanych.

- Jeśli chodzi o decyzje dotyczące zakupu, zasadnicze znaczenie w Polsce ma reklama szeptana i modelowanie - naśladowanie tego, co robią inni, zwłaszcza znajomi i członkowie rodziny. Liczy się również opinia wiarygodnych podmiotów, takich jak inni konsumenci czy eksperci. - komentuje wyniki prof. Janusz Czapiński, psycholog społeczny.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Janusz Czapiński RSS ALERT    /    European Trusted Brands RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.111.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.