Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy szaleją na zakupach, zwłaszcza w małych sklepach

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 16-07-2014, 08:11
Polacy szaleją na zakupach, zwłaszcza w małych sklepach
Polacy często robią zakupy spożywcze

Polacy średnio co drugi dzień odwiedzają małe osiedlowe sklepy. Co wcale nie oznacza, że rezygnują z dyskontów. Ożywieniu popytu na żywność sprzyja realny wzrost płac oraz wyhamowanie tempa podwyżek cen produktów spożywczych - informuje Rzeczpospolita.

Polska odróżnia się od innych krajów zwyczajami zakupowymi, co potwierdza najnowszy raport ShopperTrends firmy Nielsen. Wynika z niego, że tradycyjne placówki są dla konsumentów bardzo ważne a Polacy odwiedzają je średnio co drugi dzień. Poza tym częściej niż dwa razy w tygodniu robimy zakupy w sklepach convenience, których przykładem jest sieć Żabka.

Jak informuje Rzeczpospolita nieoficjalnie przedstawiciele sieci hipermarketów przyznają, że poza weekendami dominują klienci wydający stosunkowo niewielkie kwoty rzędu kilkudziesięciu złotych. Jacek Spychała, rzecznik spółki Żabka Polska, która prowadzi też sieć Freshmarket przyznaje, że reprezentowana przez niego sieć codziennie obsługuje ponad 1,5 miliona Polaków, którzy oczekują bliskości sklepu i wygody dokonywania zakupów. Z drugiej strony nie słabnie jednak zainteresowanie dyskontami. Wśród osób, które robią w nich zakupy co najmniej raz w tygodniu, ponad połowa właśnie tam wydaje najwięcej pieniędzy.

Rzeczpospolita podaje, że Polska jest jedynym krajem w Europie, w którym można zauważyć tak dużą popularność małych formatów handlowych. - Jeszcze kilka lat temu różnice w cenach na korzyść hipermarketów sięgały 35 proc. Dzisiaj mniejsze sklepy są droższe ledwie o ponad 10 proc., a odpada koszt paliwa na dojazd czy większa strata czasu. Dodatkowo na całym rynku ceny wciąż spadają, co jest efektem ogromnej konkurencji.

Zdaniem ekspertów małe sklepy mogą się rozwijać, ponieważ dla klientów coraz ważniejsza jest wygoda i możliwość robienia zakupów blisko domu. Jednak wciąż kluczowa jest cena, dlatego, ich zdaniem, aby zaproponować odpowiednio atrakcyjne warunki, trzeba się integrować w większe grupy.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Laik 17-07-2014, 17:30:
Propagandy nie powstydziłby się cały sztab ludzi odpowiedzialny za prezentowanie ohhów i ahhów nad tym jak ludziom żyje się dostanie pod rządami miłościwie nam panującego pierwszego sekretarza :)
  • Sceptyk 17-07-2014, 17:18:
Taaa.... Uwierz w ducha :-) wiele sieci chciałoby, żeby tak było, ale rzeczywistość jest całkiem inna....

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 256) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH