Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy szukają informacji o produktach w internecie, a potem kupują w sklepie stacjonarnym

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-10-2017, 14:54
Polacy szukają informacji o produktach w internecie, a potem kupują w sklepie stacjonarnym
fot. materiały prasowe

W Polsce jest ponad 25,8 mln internautów. Większość z nich choć raz wybrała się na wirtualny spacer po sklepach online. Jak wyglądają ich zakupy? Co kupują przez w sieci? Do czego jeszcze przydaje im się internet w procesie kupowania? Poniżej 10 faktów o internetowych zakupach Polaków przygotowanych przez firmę HRS.

Fakt nr 1. Prawie połowa polskich internautów przynajmniej raz zrobiła zakupy online.

Fakt nr 2. Aż 81% internautów robiących e-zakupy wykonuje je na laptopie.

Fakt nr 3. Kobiety częściej od mężczyzn wybierają opcję zakupów przez internet. E-zakupy robi około 52% wszystkich internautek.

Fakt nr 4. Przedstawiciele pokolenia X, czyli osoby w wieku 35–54 lat, najczęściej dodają komentarze o produktach na profilach marek w mediach społecznościowych.

Fakt nr 5. Choć internet dostępny jest na większości telefonów, to aż 65% Polaków w trakcie zakupów woli zapytać o produkt sprzedawcę niż poszukać informacji w sieci.

Fakt nr 6. Polacy szukają informacji o produktach w internecie, a następnie kupują rzeczy w sklepie stacjonarnym (tzw. efekt ROPO). Najczęściej ta zależność dotyczy: materiałów budowlanych (54% Polaków) oraz sprzętu RTV/AGD (45% Polaków).

Fakt nr 7. Przed zakupem kosmetyków, perfum czy obuwia w e-sklepie, Polacy najpierw sprawdzają ich jakość w sklepie stacjonarnym. Jest to powszechnie znany efekt odwróconego ROPO.

Fakt nr 8. Kobiety, które decydują się na zakupy online, najczęściej kupują ubrania (82%), kosmetyki (63%) oraz multimedia (69%).

Fakt nr 9. Mężczyźni przez internet najczęściej kupują elektronikę (63%) oraz bilety np. do kina czy na koncert (55%).

Fakt nr 10. Polacy coraz chętniej za pomocą internetu pomagają innym. Nie tylko informują znajomych o akcjach charytatywnych, ale również wspierają je finansowo. Na popularności zyskuje crowdfunding.

Powyższe informacje pochodzą z przygotowanej przez HRS infografiki „Jak kupują Polacy, czyli zachowania zakupowe w sieci i w sklepach stacjonarnych”. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH