Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy trzy razy częściej niż inni Europejczycy korzystają z płatności zbliżeniowych

  • Autor: PAP
  • Data: 29-03-2017, 13:01
Polacy trzy razy częściej niż inni Europejczycy korzystają z płatności zbliżeniowych
fot. shutterstock.com

Polacy trzy razy częściej niż inni Europejczycy korzystają z płatności zbliżeniowych, co stawia nas na pozycji lidera - wynika z badania firmy Mastercard. Wskazano również, że z e-sklepów codziennie lub prawie codziennie korzysta 9 proc. Polaków i 9 proc. Litwinów.

Mastercard opublikowała wyniki pierwszej edycji badania pt. "Masterindex - ogólnoeuropejskie trendy w handlu elektronicznym i nowych metodach płatności". Zostało ono przeprowadzone w 23 krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

"Wyniki potwierdzają, że polscy konsumenci są w pierwszym szeregu jeśli chodzi o częste zakupy online, korzystanie z płatności zbliżeniowych oraz rezerwę wobec płacenia gotówką" - podkreślono.

Jak wynika z badania Masterindex, zakupy w sieci powoli stają się już codziennością. 9 proc. ankietowanych z Polski deklaruje, że korzysta z e-sklepów codziennie lub prawie codziennie. To najlepszy wynik na Starym Kontynencie, ex aequo z Litwinami. Średnia europejska wynosi 6 proc. Najwięcej badanych kupuje w sieci raz w miesiącu - w Polsce 25 proc., z kolei średnia europejska to 23 proc.

Mastercard podało, że co drugi uczestnik badania z Polski przez internet kupuje ubrania lub obuwie (51 proc.). Innymi popularnymi produktami są: książki (35 proc.), elektronika (33 proc.), kosmetyki (30 proc.) oraz sprzęt AGD i wyposażenie wnętrz (29 proc.). Blisko co piąty Polak (17 proc.) przez internet zamawia też zakupy spożywcze. To tyle samo, ile wynosi europejska średnia. Liderami zakupów spożywczych on-line są za to Brytyjczycy - 33 proc.

W porównaniu do innych mieszkańców Starego Kontynentu, Polacy rzadziej kupują przez internet usługi turystyczne. 17 proc. z nas rezerwuje hotele (dla Europy jest to 30 proc.), a 14 proc. kupuje bilety kolejowe bądź lotnicze (29 proc. w Europie).

W raporcie poinformowano, że mimo iż e-handel szybko staje się dla polskich konsumentów codziennością, to znacznie rzadziej niż inni Europejczycy korzystamy z zagranicznych e-sklepów. 39 proc. polskich internautów dokonało takiego zakupu, a 20 proc. zrobiło to w ciągu ostatniego roku - oba wskazania plasują Polskę na ostatnim miejscu wśród krajów objętych badaniem Mastercard.

Polacy pytani, dlaczego nie robią zakupów on-line za granicą, najczęściej odpowiadali, że rodzime e-sklepy spełniają ich potrzeby (41 proc.), a 27 proc. badanych taka opcja nie przyszła do głowy. Z kolei jedna piąta respondentów (24 proc.) obawia się ryzyka związanego ze zwrotem towaru, a dla 20 proc. barierą w zagranicznych internetowych zakupach jest nieznajomość języka obcego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.