Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy uwielbiają kanapki. Lidl chce na tym zarobić

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 26-08-2013, 10:45
Polacy uwielbiają kanapki. Lidl chce na tym zarobić
Fot. Lidl

Na polskich stołach bezapelacyjnie królują kanapki. 95 proc.Polaków ma zwyczaj spożywania ich przynajmniej raz dziennie. Ulubionym pieczywem Polaków pozostaje chleb, ale co ciekawe, cena przy wyborze tego rodzaju asortymentu nie ma istotnego znaczenia. Okazuje się, że o smaku kanapek decyduje pieczywo, dlatego też wybieramy je w oparciu o jego zapach, chrupkość i temperaturę. Obrazują to wyniki badań, które na zlecenie Lidl Polska, w styczniu tego roku zrealizował Instytut MillwardBrown.

Mimo, że kanapki jemy często i chętnie, to większość z nas traktuje je jako szybki sposób na zaspokojenie głodu. Sieć sklepów Lidl w terminie od 26 sierpnia do 8 września organizuje Tygodnie Kanapek.

Cała wspaniała, Na bogato, Łososie są w sosie, Szybka rybka - to tylko kilka nazw kanapek, które proponuje Lidl. Folder z autorskimi przepisami na różnego rodzaju kanapki będzie dostępny podczas trwania Tygodni Kanapek na stoiskach z pieczywem we wszystkich sklepach sieci.

Zdecydowanie najczęściej kanapki jadane są na śniadanie - deklaruje tak aż 82 proc. badanych. Jednocześnie ponad połowa z nas jada kanapki na kolację, 29 proc. osób spożywa je na drugie śniadanie, a 14 proc. jako przekąskę między posiłkami.

O smaku kanapki w największym stopniu decyduje jej podstawa, czyli pieczywo, na co wskazuje aż 32 proc. badanych. Dopiero drugim, najważniejszym czynnikiem są składniki użyte do skomponowania kanapki (według 30 proc. osób biorących udział w badaniu). Zdaniem badanych mało istotne jest to, czym posmarujemy pieczywo oraz czy kanapka będzie doprawiona do smaku.

Deklaracje badanych wskazują na fakt, że przy wyborze i kupnie pieczywa kierujemy się jego temperaturą, chrupkością i zapachem. Te cechy za najważniejsze uznała ponad 1/3 badanych. Ważna dla respondentów jest również informacja o tym, z jakiej piekarni pochodzi pieczywo (32 proc.) oraz to, jak pieczywo wygląda (14 proc.). Choć mogłoby się wydawać inaczej, badania pokazują, że rola ceny przy wyborze pieczywa jest czynnikiem najistotniejszym wyłącznie dla 12 proc. badanych.

Polacy są raczej tradycjonalistami. Pomimo dużej różnorodności pieczywa, po które sięgają, ich wybór najczęściej pada na chleb. Warto podkreślić, że ulubionym pieczywem Polaków jest chleb ciemny/razowy (40 proc. wskazań). 1/3 badanych deklaruje, że najbardziej lubi chleb jasny. Analizując wyniki badań przez pryzmat wieku okazuje się, że pieczywo inne niż chleb najchętniej wybierają osoby reprezentujące grupę wiekową 18 - 24 lata. Wśród ludzi w tym wieku kajzerki wybierane są 10 - krotnie częściej niż wśród osób po 60 roku życia.

Im wyższe jest wykształcenie respondenta, tym chętniej sięga on po chleb ciemny/razowy, który powszechnie uważany jest za zdrowszy od chleba jasnego. W największych miastach spożycie chleba ciemnego/razowego jest większe niż chleba jasnego, natomiast odwrotną tendencję obserwuje się na wsi. Chleb ciemny/razowy chętniej wybierany jest przez osoby powyżej 60. roku życia oraz przez kobiety. Mężczyźni wolą chleb jasny.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 983) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 268)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH