Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy w wieku do 40 lat uznają reklamy za źródło informacji o markach (raport)

  • Autor: Wirtualnemedia
  • Data: 23-09-2017, 08:24
Polacy w wieku do 40 lat uznają reklamy za źródło informacji o markach (raport)
fot. shutterstock

Wśród osób urodzonych w latach 80. i 90. i młodszych wskaźnik irytacji reklamą jest niższy niż u pokoleń starszych. Zupełnie inaczej postrzegają oni też przekaz reklamowy - wynika z nowych danych opracowanych przez dom mediowy OMD, cytowanych przez wirtualnemedia.pl.

Dom mediowy OMD prowadzi stały monitoring Wskaźnika Irytacji Reklamą. Analiza tego wskaźnika w przekroju pokoleniowym pokazuje, że wśród młodszych generacji odsetek osób o wysokim stopniu irytacji reklamą jest niższy. Dotyczy to pokolenia Y (inaczej millennialsi, urodzeni w latach 80. i 90. XX w.) oraz pokolenia Z (osoby urodzone po roku 1997).

Z analizy OMD wynika, że na niższy poziom zirytowania reklamą wpływa kilka powiązanych ze sobą czynników. Po pierwsze młodsze pokolenia spędzają średnio mniej czasu dziennie przed telewizorem - osoby z pokolenia Z oglądają telewizję średnio przez 2 godz. 15 min. dziennie, millennialsi przez 2 godz. 43 min. dziennie, przedstawiciele pokolenia X (urodzeni w latach 1960-1979) przed telewizorem spędzają średnio 4 godz. 40 min., a osoby urodzone przed rokiem 1960 oglądają telewizję średnio 6 godz. 20 min. dziennie (wg danych Nielsen Audience Measurement).

Prawie jedna czwarta przedstawicieli pokolenia Z (24 proc.) w trakcie emisji reklamy telewizyjnej poszukuje w internecie produktu, który właśnie jest reklamowany, a ponad połowa (52-56 proc.) przedstawicieli pokolenia X, Y oraz Z przyznaje, że dzięki internetowi mogą lepiej poznać zalety produktu lub marki.

Czytaj całość raportu na wirtualnemedia.pl.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.