Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Auchan Polska: Kryzys mamy już za sobą, więc nadchodzi taki moment, w którym klienci wrócą do hipermarketów

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-04-2014, 14:45
Polacy wrócą do hipermarketów! - władze Auchan Polska
Marek Szeib, dyrektor generalny, prezes Auchan Polska: - Teraz czas jest jednym z najbardziej istotnych elementów zakupów. Odpowiedzią na brak czasu na dłuższe zakupy jest m.in. internet. Warto jednak zauważyć, że odpowiedzią na brak czasu jest także hipermarket, gdzie pod jednym dachem można zaspokoić o wiele większą liczbę potrzeb, niż w sklepie mającym 1,5 tys. artykułów. Co istotne, hipermarkety stale optymalizują swój szeroki asortyment i układ sali sprzedaży, ciągle rozszerzają ofertę usług, tak aby pod jednym dachem mogły zaoferować konsumentowi wygodne i kompletne zakupy.

- Kryzys mamy już za sobą. Za chwilę nadejdzie taki moment, w którym klienci wrócą do hipermarketów, oczekując naprawdę dużego wyboru produktów i usług - twierdzą w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marek Szeib, dyrektor generalny, prezes Auchan Polska i Francois Colombie, przewodniczący rady nadzorczej Auchan Polska.

Jak wyglądają perspektywy dla hipermarketów na lata 2014-2020? Czy rynek ma jeszcze w Polsce potencjał do rozwoju?

Marek Szeib: Dynamika rozwoju w roku 2013 i poprzednich pięciu latach była znacznie niższa niż w latach 2006-2007, ale to dotyczy nie tylko hipermarketów, czy handlu, ale całej globalnej gospodarki. Hipermarkety są jedynie jej częścią i tak samo odczuwają kryzysy. Natomiast przyszłość rynku hipermarketów zawsze jest związana z przyszłością kraju i jego dynamiką rozwoju.

Jak wyglądają prognozy dla hipermarketów?

Marek Szeib: Według prognoz ekonomistów z kraju i zagranicy, najbliższe lata dla polskiej gospodarki będą pozytywne, można więc sądzić, że nadchodzi także lepszy czas dla handlu. Jednak aby to się udało, firmy muszą mieć wizję rozwoju.

Jeszcze sześć lat temu hipermarkety były na topie, a dyskonty dopiero rozpoczynały walkę o rynek. Dyskonterzy doskonale odrobili lekcję, świetnie zaadoptowali się do bieżących warunków, zdobyli potężną część rynku i klientów. To jednak rewolucja.

Marek Szeib: Moim zdaniem jednak rynek dokonał jedynie ewolucji, a nie rewolucji. Wszystkie formaty i marki istniały wcześniej. Zmieniły się jedynie proporcje między nimi. Celem hipermarketów dzisiaj jest znalezienie dla siebie nowego, ważnego miejsca w rynku, tak aby klient potrafił skorzystać z przygotowanej dla niego oferty. Warto podkreślić, że klient jest obecnie motywowany przede wszystkim przez produkt i przez cenę. Nie ma on motywacji formatu. Klient nie idzie do supermarketu, do hipermarketu, czy do hard dyskontu, bo preferuje ten czy inny format. On idzie dlatego, bo znajduje ten produkt, którego potrzebuje i taką cenę, za jaką może ten produkt kupić. To jest jego główna motywacja. Dzisiaj muszę odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób ja, jako hipermarket mogę znaleźć taką różnicę w stosunku do rynku, która spowoduje, że klient wybierze Auchan.

Jak panowie widzą najbliższe lata? Wiemy, że polską gospodarkę będą napędzały m.in. fundusze unijne. Czy jest szansa, że Polacy znowu zaczną więcej konsumować, przestaną być tak ostrożni, jak w ciągu ostatnich lat?

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH