Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Polacy wydadzą 2,3 mld zł podczas Black Friday 2018 (badanie)

Tegoroczne wyprzedaże Black Friday i Cyber Monday przyciągną prawie 7 milionów Polaków szukających specjalnych okazji i wyjątkowych artykułów. Szacuje się, że w tegorocznej akcji wyprzedażowej, 19-28 listopada, weźmie udział aż 6,7 milionów Polaków, a łączna suma ich wydatków przekroczy niemałą kwotę 2,3 miliarda złotych – wynika za badania TNS. Średnio wydamy po 340 zł, z czego większe wydatki deklarują mężczyźni (408 zł) niż kobiety (271 zł).

Polacy wydadzą 2,3 mld zł podczas Black Friday 2018 (badanie)
fot. Shutterstock

Black Friday i Cyber Monday to zakupowe szaleństwo bardzo popularne na Zachodzie, które coraz bardziej umacnia się także w Polsce. Jak pokazują wyniki internetowego badania TNS, świadomość tych dwóch okazji wśród Polaków jest wysoka i wciąż rośnie – już 87% badanych wie, czym jest Black Friday i Cyber Monday (+12% r/r).

Według badania TNS, najchętniej kupowanymi produktami podczas Black Friday i Cyber Monday są odzież, buty i inne akcesoria (57%), elektronika (43%), a także artykuły dla domu i ogrodu (13%). Jak pokazują wewnętrzne dane eBay, w ubiegłym roku podczas listopadowych wyprzedaży, sprzedaż artykułów tych kategorii wzrosła aż o 100% w stosunku do standardowej dziennej sprzedaży. W odpowiedzi na tak duże zainteresowanie internautów, platforma przygotowała specjalną ofertę „Okazji” z darmową wysyłką bez konieczności wykupowania abonamentu.

Black Friday i Cyber Monday to także czas początku zakupów świątecznych, kiedy upatrzone wcześniej produkty można znaleźć w wyjątkowych cenach. Według badania TNS, co trzeci Polak już w listopadzie kupuje prezenty z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Informacji o tym, kiedy, gdzie i jakie pojawią się okazji polscy kupujący szukają na różne sposoby. Aż 66% sprawdza informację na stronach internetowych, co czwarty Polak chętnie wesprze się rekomendacją rodziny i znajomych, a 15% badanych będzie monitorować ogłoszenia i reklamy w poszukiwaniu kuponów rabatowych.

Na eBay.pl już w dniach 19-28 listopada będzie można wybrać spośród tysięcy produktów poniżej 49 zł i cieszyć się darmową dostawą bez konieczności wykupowania abonamentu.

– Z myślą o potrzebach konsumentów szukających wyjątkowych artykułów podczas Black Friday, przygotowaliśmy specjalne oferty poniżej 49 zł, które nie wymagają zakupu abonamentu. Dzięki nim oraz innym okazjom, kupujący mogą znaleźć na platformie produkty najlepszych zachodnich marek oraz szeroki wybór pomysłów na świąteczne prezenty z bezpłatną wysyłką do Polski. Niedawno azjatycki serwis eBay nawiązał współpracę także z usługą SpeedPAK, która umożliwia sprzedawcom dostarczanie produktów z Chin do Polski w ciągu 15-18 dni roboczych – mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.

eBay Inc. to globalny lider w handlu, udostępniający platformy Marketplace, StubHub
i Classifieds.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    Black Friday RSS ALERT    /    TNS Polska RSS ALERT    /    eBay RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.91.79.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.