Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy wydają krocie na grillowanie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / GfK
  • Data: 29-06-2016, 11:33
Polacy wydają krocie na grillowanie
fot. pixabay.com

Pasja grillowania rozwijająca się wśród Polaków stała się ważnym czynnikiem generującym znaczące dochody w segmencie producentów wybranych kategorii spożywczych oraz w handlu. Sezon urlopowy i długa majówka generuje znaczący już i zauważalny popyt na artykuły spożywcze, alkoholowe oraz akcesoria niezbędne do zorganizowania imprezy grillowej - wynika z badania GfK pt. "Zakupy na grilla 2016".

W trakcie badania okazji zakupowych „Zakupy na grilla 2016” 40 proc. respondentów zadeklarowało, iż brało udział w imprezie grillowej w trakcie ostatniego długiego weekendu majowego. Według estymacji sporządzonych w ramach tego badania oszacowano, iż konsumenci w tym okresie wydali na artykuły spożywcze, alkohole i akcesoria potrzebne do organizacji imprezy grillowej ponad półtora miliarda złotych. Organizatorzy imprez wydawali z tej okazji średnio po ponad 200 złotych, a zaproszeni goście po około 100 złotych.

Ogólnie rzecz biorąc sezon grillowy w Polsce przypada na okres od maja do sierpnia, a lipiec jest miesiącem, w którym najczęściej Polacy biorą udział w imprezach grillowych. W całym sezonie grillowym Polacy biorą udział w tego typu imprezach średnio 2 razy w miesiącu.

Przeciętna impreza grillowa podczas długiego weekendu majowego trwała około 5 godzin. Średnio uczestniczyło w niej 9 osób. Przy tej okazji ważnym konsumentem stają się dzieci i młodzież (3-18 l.), którzy wzięli udział w 3/4 imprez. Około 70 proc. uczestników imprez, na których były również dzieci, deklaruje, że na tę okazję dokonało zakupu produktów specjalnie z myślą o najmłodszych. Co czwarta impreza była nieplanowana i zorganizowana spontanicznie.

40 proc. uczestników imprez grillowych komponując menu i przygotowując potrawy, korzysta wcześniej z informacji zawartych w gazetkach sieci sklepów. Najpopularniejsze, najchętniej przygotowywane potrawy to: karkówka, kiełbasa tradycyjna, szaszłyki i kaszanka. Dużą popularnością cieszą się surowe warzywa (np. w formie sałatki) oraz, jako uzupełnienie menu, chipsy. Niezbędnym uzupełnieniem są także ketchup i musztarda oraz piwo, jeżeli chodzi o napoje alkoholowe.

Wybierając sklep na zakupy produktów na imprezę grillową, respondenci kierują się głównie dogodną lokalizacją, znajomością konkretnego sklepu oraz korzystnymi stałymi cenami w placówce. Świeże mięso i wędliny/ kiełbasy na grilla najczęściej kupują w dyskontach. Ogólnie rzecz biorąc respondenci preferują zakupy na grilla w jednym miejscu, w którym oferta zaspokaja wszystkie potrzeby. Ponad połowa nabywców deklaruje, że dzieli się zakupami na grilla z partnerem/partnerką.

Około 1/3 respondentów narzeka na braki w ofercie sklepów podczas zakupów produktów na imprezę grillową. Głównie wskazują na deficyty w asortymencie mięsa świeżego, owoców i warzyw, a także kiełbas/wędlin.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 653) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.